Beantwoorden
cr81
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Deurbel verliest verbinding

Sinds enige tijd werkt mijn bel met camera niet meer. Ik heb de vraag hier al eens gesteld maar geen oplossing gevonden Ik stel vast dat wanneer ik mijn bel installeer ik wifi heb via de bel maar wanneer ik overschakel op mijn netwerk de verbinding onmiddellijk verbroken wordt. Het is één van smartwares type vd40w met app omguard hd. Deze werkt op 2.4 ghz. Ik heb het vermoeden dat mijn netwerk deze bel niet toelaat dus ik zou deze bij mijn telenet toelating moeten geven via mac-adres. Dat adres heb ik niet. Hoe kan ik dit te weten komen. Of heeft iemand een andere oplossing. 
Alvast bedankt. 

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Smartware deurbel

0 Likes
2 reacties
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Deurbel verliest verbinding

Zou het eventueel kunnen dat u uw WiFi dient op te splitsen = aparte SSID voor WiFi 2.4 en WiFi 5.0 opdat u  videobel die enkel 2.4 ondersteunt zou gedetecteerd worden op uw netwerk

 

Voor zover mij bekend wordt het MAC adres op het toestel/verpakking vermeld

Via Mijn Telenet is het MAC adres van de op de HGW verbonden toestellen ook terug vinden (en kunnen aldaar ook beperkingen ingesteld worden)

 

Kan het dat u bel zich om één of andere reden (recent) buiten het WiFi bereik van de HGW bevindt en er een oplossing met bv. repeaters, ... dient te worden gevonden

 

P.S. Het probleem kan misschien/eventueel ook met de betrokken app te maken hebben (zie recenties)

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.p2pcamera.app02hd&hl=nl_BE&showAllReviews=true

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Deurbel verliest verbinding

@cr81  Als je de bel installeerde connecteer je op de wifi van de bel en niet op je eigen wifi. Je moet dus zorgen dat de bel een vast ip adres krijgt en dat je dit kan toevoegen in de app zelf.

Je kan de handleiding vinden op de volgende link : https://www.smartwares.eu/nl-nl/product/attachment?productId=10.044.23&attachmentName=70f45147-8ae8-...

Als je dit volgt moet het wel lukken. Bij de installatie en connectie naar je bel moet je zien dat je al de andere wifi punten niet automatisch op connecteren zet. Anders zal de gsm bij connectieverlies automatisch op je thuisnetwerk connecteren terwijl deze direct connected moet zijn op je bel (alleen bij installatie nadien op je thuisnetwerk)

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.