Beantwoorden
cocamog
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Dat loopt vlotjes. A born reader! Twee handen vol!

Devolo aan telenet netwerk koppelen

Hoe kan ik mijn devolo wifi (via powerlines) koppelen aan het telenet netwerk ?

Nu is dit een apart wifi netwerk en moet er steeds geselecteerd worden. De NAS (die op telenet hangt) kan ik wel vinden via dit devolo netwerk. 

Apparatuur

Telenet Modem

2 telenet accespoints

2 telenet wifi powerlines

4 devolo wifi powerlines

meerdere vaste aansluitpunten

Tags (1)
0 Likes
4 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2263
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Devolo aan telenet netwerk koppelen

- best geen powerlines van verschillende merken gebruiken, kunnen elkaar storen.

- best slecht 1 primaire powerline (kant modem) en daaraan meerdere secundaire powerlines koppelen (kant toestellen)

 

Als je toch powerlines van verschillende merken wil gebruiken zet dan eerst de powerlines van 1 merk in orde en test dit goed. Daarna kan je merk 2 installeren en testen. Dan test je merk 1 opnieuw om te zien of deze nog even goed werkt.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Devolo aan telenet netwerk koppelen

@cocamog 

@Janneke_Dust 

Twee merken mixen kan geen kwaad op voorwaarde dat ze dezelfde technologie gebruiken.

Als uw Telenet wifi powerlines PG-9073LG-TN zijn en uw Devolo powerlines Magic 1 of 2 zijn is er geen probleem. Heb je oudere powerlines van Telenet en zijn het DLan powerlines van devolo is er eveneens geen probleem.

Als het de nieuwe zijn (PG-9073LG-TN) en Devolo Magic 1 of 2 kan je dezelfde SSID geven aan je Devolo's, je moet in de handleiding eens kijken hoe je ze koppelt. Eventueel resetten naar fabrieksinstellingen en dan één pr één koppelen aan je Telenet netwerk.

Zijn het echter de oudere powerlines (DLan reeks), heeft het niet veel zin om eenzelfde SSID te gebruiken. Je gaat hoogstens pas automatisch overschakelen ale er helemaal geen bereik meer is met het punt waar je op aangesloten bent. 

0 Likes
cocamog
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Dat loopt vlotjes. A born reader! Twee handen vol!

Devolo aan telenet netwerk koppelen

Het is idd de Dlan versie. Het is de bedoeling als ik buiten bereik van de telenet power lines ben ik automatisch de Devolo kan gebruiken.

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Devolo aan telenet netwerk koppelen

@cocamog 

In principe kan dat automatisch. 

Op mijn Android 9 smatphone zou dat zijn door voor beide netwerken de optie automatisch verbinden te kiezen (instellingen, verbindingen, Wi-Fi, de drie puntjes boven en optie geavanceerd,netwerken beheren, een netwerk kiezen, automatisch opnieuw verbinden op aan zetten).

Als er geen signaal meer is van het ene netwerk, gebeurt dan de verbinding automatisch met het andere. Let wel een zwakker signaal zal niet altijd volstaan voor een automatische overschakeling.

Het is ook mogelijk dat als de geolocatie aanstaat, het toestel automatisch een verbinding wil maken met een bepaald netwerk.

 

0 Likes