Beantwoorden
DeNicholas
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Happy New Year! Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol!

Draadloos netwerk uitschakelen op modem lukt niet

Gezien niemand hier een oplossing wist voor het probleem dat ik mijn access point elke week minstens één keer moet heropstarten, ben ik zelf nog verder aan het experimenteren om hopelijk een oplossing te vinden. Ik heb nu een Telenet access point centraal op onze onafgewerkte zolder geplaatst (zodat deze in principe wifi dekking geeft in heel ons huis) en zou graag enkel dit AP wifi laten uitzenden om interferentie tussen het AP en de modem te kunnen uitsluiten.

 

Normaal kan je wifi uitschakelen op de modem via Mijn Telenet.

Als ik dit probeer, krijg ik echter telkens volgende melding:

Je aanvraag kan momenteel niet automatisch verwerkt worden, waarvoor onze excuses. Probeer het later nog even opnieuw.

Indien het probleem blijft aanhouden, neem je gerust contact op met onze klantendienst, dan kunnen we deze aanvraag zo snel mogelijk uitvoeren.

 

Iemand een idee of ik de wifi nog op een andere manier kan uitschakelen? Mijn Telenet is een makkelijke manier om instellingen aan te passen, maar ik heb al meermaals gemerkt dat het verre van stabiel is. Net wanneer je instellingen wil aanpassen, ligt het plat of geeft het een melding dat je later opnieuw moet proberen.

 
2 reacties
DeNicholas
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Happy New Year! Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol!

Draadloos netwerk uitschakelen op modem lukt niet

Oplossing gevonden. Op mijn laptop zit ik achter een VPN en op mijn smartphone zat ik op 4G terwijl ik de instellingen probeerde aan te passen. Als ik met mijn smartphone op de wifi connecteer zonder VPN, lukte het wijzigen wel. Er staat wel nergens aangegeven dat je hiervoor rechtstreeks op je wifi geconnecteerd moet zijn.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Draadloos netwerk uitschakelen op modem lukt niet

@Suzy 

 

Misschien handig om dit toe te voegen?

 

 


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.