Beantwoorden
Piezebeth
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Draadloos signaal (internet) is uitgeschakeld

Beste,

Mijn draadloos signaal van mijn internet staat uitgeschakeld. Hierdoor kan ik geen nieuwe apparaten op de thuiswifi zetten. Mijn nieuwe printer (WIFI) kan dus niet werken.

Ik kan de knop van draadloos signaal in Mijn Telenet omzetten naar 'ingeschakeld'. Maar Mijn Telenet geeft altijd aan dat het momenteel niet veranderd kan worden. 
De klantendienst van Telenet kan mij ook niet helpen. 
Ze kunnen me alleen maar helpen als ik mijn wachtwoord geef, wat ik absoluut niet wil doen. Blijkbaar zegt Telenet dat ze nieuwe apparaten, zoals een printer, niet ondersteunen. UNK?!
Wie kan mij helpen ... ?

Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet,

 

Liesbeth Cabri

Tags (3)
0 Likes
7 reacties
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Draadloos signaal (internet) is uitgeschakeld

verander jouw wachtwoord op mijn telenet naar iets makkelijk

eenmaal dat in orde bel je naar telenet om het nodige te doen

eenmaal alles in orde verander je opnieuw jouw ww op mijn telenet

je bent geholpen en niemand weet je huidig ww

 

 

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Draadloos signaal (internet) is uitgeschakeld

Als je het draadloos signaal hebt ingeschakeld zou ik daarenboven ook nog eens de stroom uittrekken van de Home Gateway (Het is toch wel degelijk zo eentje wit of zwart met 4 gele poortjes?), eventjes wachten en dan opnieuw stroom geven en wachten todat die volledig is opgestart (2-tal minuten) en dan opnieuw proberen met de WPA key die op de Home Gateway staat.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
mediawatcher
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Nieuwe TV-theek? My smart Valentine On a roll... Tien op tien!

Draadloos signaal (internet) is uitgeschakeld

Hoi,

 

In dit verhaal zitten een aantal vreemde zaken.

 

Als mijn telenet de toestemming niet geeft, om draadloos in te schakelen.

Dan heb je ofwel een kabel modem, die geen wifi uitzend. Of je hebt in huis op de kabel modem een eigen wifi netwerk zitten. En deze kan telenet inderdaad niet testen of verbinden op je printer.

 

Er zijn me in je tekst een aantal dingen technisch niet duidelijk.

 

Graag zou ik weten hebt u een draadloze modem of kabel modem? Of kan je eens op de witte sticker kijken op de modem wat er vermeld staat. Ik vermoed gewoon jij niet het juiste type modem hebt, om deze functie te hebben, die je via mijn telenet wilt aanzetten.

 

Mijn gok is dat er op je kabel modem een accespoint zit en deze niet connecteert op je printer, dan kan je enkel op de sticker van het accespoint het wachtwoord zien , en deze ingeven in je printer dat is de enige mogelijkheid voor een oplossing.

 

Telenet is niet verantwoordelijk als er 1 aparaat in huis niet verbind, .. Printer kan je ook met kabel verbinden data, of draadloos met de WPS knop in te drukken op de modem indien je modem het juiste type heeft.

 

Standaard staat alles ingesteld op netwerk 1 maken, waardoor alle wachtwoorden door exteren wifi zenders het zelfde zijn. Dus normaal moet je perfect kunnen inloggen. Tenzij iets op je modem steekt , wat je over het hoofd kijkt...dit kan dan het probleem zijn dat jij zoekt na vele gesprekken, met hun klantendienst.

 

Mogelijk het beste even een check-up technieker aanvragen , die gratis eens een advies geeft?

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-check-up/

 

Dit kan handig zijn bij problemen, waarbij klantendienst en klant onder elkaar er niet goed uitgeraken, of bij geen ondersteuning vragen tog nog het licht gevonden word.

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Draadloos signaal (internet) is uitgeschakeld


@mediawatcher schreef:

Hoi,

 

In dit verhaal zitten een aantal vreemde zaken.

 

 


er zit nog iets vreemd in het verhaal, namelijk een Telenet medewerker die het paswoord vraagt van een klant. Dat is in mijn ogen ongehoord!

Hoe komt het dat ze mijn settings op Mijn Telenet wel kunnen verzetten zonder mijn paswoord en dat van @Piezebeth niet?

 

Mijn advies: bel nog eens terug en hoop dat je een medewerker aan de lijn krijgt die er wel iets van weet... ( bij mij was het wel de A-desk, maar die hebben maar evenveel rechten als de helpdesk). Vraag ook ineens even waarom je settings geblokkeerd staan. (bij mij was het omdat er een verhuis ingepland is).

 

Het verhaal van @mediawatcher kan allemaal waar zijn, misschien is het de verantwoordelijkheid van Telenet niet om 1 apparaat in huis te verbinden. Maar in dat geval hebben ze je paswoord zeker niet nodig...

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Piezebeth
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Draadloos signaal (internet) is uitgeschakeld

Beste,

 

Het rare is dat mijn gsm, pc of tv welk correct op mijn wifinetwerk zitten. 
Wanneer ik nu nieuwe apparaten koop, dan kan ik deze niet meer op mijn wifi zetten. Mijn printer kan dus mijn netwerk niet vinden. Ik heb mij ook een Nintendo aangeschaft, en ook deze vindt mijn netwerk niet.
mvg

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Draadloos signaal (internet) is uitgeschakeld

Je hebt toevallig toch geen MAC-filtering ingesteld?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Draadloos signaal (internet) is uitgeschakeld

@Piezebeth

Ik denk dat, vooraleer we je kunnen helpen exact moeten weten welk type modem je hebt en of je eventueel een Acces Point hebt, of een eigen router. Maak er een foto van en deel die publiek in je antwoord.

Maak desnoods van "Mijn Telenet" een screenshot van je modem(instellingen).

Via paint kan je dit screenshot bewerken zodat gegevens die niet publiek mogen zijn onzichtbaar worden (dikke zwarte streep doortrekken)

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes