Beantwoorden
Matti158
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

EZVIZ WiFi-camera DP1 link met smartphone lukt niet

Hallo,

 

Ik heb problemen met een ezviz dp1 wifi camera ik kan deze zonder problemen connecteren met mijn Wifi thuis maar ik krijg de camera niet gelinked met mijn smartphone. Aan het apparaat ligt het niet want als ik connecteren via wifi hotspot werkt alles zonder problemen, dus er moet ergens een fout zitten in mijn wifi instellingen.

Ik heb reeds verschillende instellingen veranderd via mijn Telenet op vraag van ezviz om te testen maar dit was geen succes. Heeft iemand hier enige ervaring mee ? Mvg Matti

received_1643547405847160.jpeg

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Ezviz wifi camera dp1

Tags (2)
0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

EZVIZ WiFi-camera DP1 link met smartphone lukt niet

@Matti158  Eventjes op een rij. Thuis op de Wifi lukt het wel? Op verplaatsing via een WiFi hotspot of het Wifi netwerk van iemand anders wel?

Welke app gebruik je daarvoor?

In de app moet je vermoedelijk een IPadres ingeven? Dat is dan wel je publieke IP adres niet je interne IPadres.

Heb je op "Mijn Telenet" of in je eigen router (of beiden) de juiste poort (vermoedelijk poort 80) geforward naar het interne IPadres van je camera?

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Matti158
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

EZVIZ WiFi-camera DP1 link met smartphone lukt niet

Hallo, ik kan zowel de camera als mijn smartphone zonder problemen aan het wifi netwerk koppelen. Alleen kan ik dan geen connectie maken tussen camera en smartphone via de ezviz app.

Connecteer ik de camera en mijn smartphone via de hotspot van mijn vriendin haar smartphone dan kan ik zonder problemen connectie maken met smartphone en camera en werkt alles perfect. Schakel ik daarna beide toestellen terug naar mijn thuis netwerk(wifi) dan blijft deze wel verbonden met mijn smartphone en kan ik live door de camera kijken en ontvang ik een melding van de pir detectie die 3 foto's maakt en als ik dit wil openen heb ik geen beeld. Wat wel werkte via de hotspot. Dus er is enkel iets mis met mijn wifi signaal van thuis denk ik aangezien alles via de hotspot gewoon normaal en goed werkt. Heb hier niet zoveel verstand van helaas. Vind ook niet echt iets terug over die poort 80 ? Ik gebruik gewoon de originele Telenet router. Ik hoop dat je hiermee de situatie iets beter begrijpt ? Mvg Matti 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

EZVIZ WiFi-camera DP1 link met smartphone lukt niet

@Matti158  Voor zover ik begrijp:

Connecteer ik de camera en mijn smartphone via de hotspot van mijn vriendin haar smartphone dan kan ik zonder problemen connectie maken met smartphone en camera en werkt alles perfect.

UIteraard want je maakt gewoon een nieuw lokaal wifi netwerk. Eigenlijk moet je uw camera gewoon laten staan op je thuis Wifi netwerk en dan eens proberen om via de hotspot van je vriendin (wat een uitdrukking) connectie te maken. Dat zal niet lukken hoor.

Heb je het installatiepro. al doorlopen van de app?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

EZVIZ WiFi-camera DP1 link met smartphone lukt niet

Ik begrijp het probleem anders.

 

Werkt:

camera - wifi cloud verzorgt door hotspot vriendin - eigen gsm

Werkt niet:

camera - wifi via telenet HGW - eigen gsm

Correct?

 

Ik vermoed dat je bij de settings in je HGW beide netwerken 2.4 & 5 GHz aan hebt staan, gebruikmakende van een gemeenschappelijk SSID. Ik zou adviseren dit eens op te splitsen, en twee netwerken te maken. Dit kun je via mijn telenet doen. De één bijvoorbeeld telenet24 noemen, de andere telenet50 en dan opnieuw eens proberen of je de camera met je gsm kunt everbinden via één van beide netwerken.

Het is goed mogelijk dat je camera nu enkel via 24 connecteert, je gsm echter via 5, en dat hierdoor problemen ontstaan.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes