Beantwoorden
Ex-Netweter

Fiber 100 lage downloadsnelheid op Wifi

Hallo,

ik heb Telenet Fiber 100. Niet het snelste pakket maar normaal wel voldoende.

Via de vaste kabel heb ik overal tussen de 93 en 96 Mbps. Dit heb ik in elke ruimte getest en nog eens dubbel getest op elke uitgang van de modem.

Wanneer ik het acces point aansluit via deze vaste kabel in en bepaalde ruimte en een download snelheidstest op Wifi uitvoer is dat plots maar tussen 21 en 34 Mbps, terwijl de meting daarvoor via de vaste kabel aanzienlijk hoger was.

Er zijn geen andere 2,4GHz of 5GHz gebruikers in de omgeving/woning.

Ik heb dit fenomeen op beide acces points (gelijkvloers en eerste verdiep). Het is duidelijk dat het probleem zich bij beiden stelt, aangezien dat wanneer ik het dichtstbijzijnde acces point uitschakel de snelheid drastisch daalt naar een getal onder de 10 Mbps. 

Iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn en belangrijker hoe kan dit kan opgelost worden?

Tags (1)
0 Likes
16 reacties
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Controleer eens de instellingen van je AP's op mijn telenet.

Onder Algemeen: staat Persoonlijke Wifi op ingeschakeld?

Onder Signaal: Staat bij Wifi frequentie 2,4 & 5 GHz? Wat staat er als Wifi standaard, zowel bij 2,4 als bij 5 GHz.

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? Jij #DTV. Goed bezig! JACKPOT! WOW!

Mijn HP printer werkt ook op de 2,4 GHz band. Al mijn mobiele toestellen, 5 iPhones en 2 ipad’s pro, zitten op de 5 GHz band. En ik print zonder problemen met al mijn mobiele toestellen als ook met de iMac die via WiFi verbonden is. Ik heb 1 groot netwerk, dus de 2,4 GHz en de 5,0 GHz band vormen 1 groot netwerk. Ik heb voor boven ook het witte accespoint, dus het laatste model, en als ik ga kijken op mijn telenet, dan staan mijn 7 mobiele toestellen zowel beneden verbonden met de HGW en ook boven met het witte AP van Telenet. Dus voor overlapping. Ik heb geen verbindingsverlies als ik mij verplaats van beneden naar boven en omgekeerd. In begin toen ik klant werd, had ik ook WiFi uitval. En heb toen een operator van de technische dienst aan de lijn gehad, welke mij zei dat ik de 2,4 GHz band moest instellen op kanaal 8 vast en de 5,0 GHz band ongemoeid op automatisch moest laten staan. Dit zowel op de HGW als op de AP. Sindsdien geen WiFi uitval meer gehad. Hier werkt alles prima nu...

Never trust in Dust
0 Likes