42576
netweters
|
18929
gesprekken
|
20429
vragen
|
Hallo iedereen
Momenteel heb ik een Wigo18 abonnement. Ik merk tijdens online gamen via ps4 regelmatig zeer slechte verbinding op, beeld dat verspringt, enz. Ook via tv of netflix valt dat soms op. Wanneer ik speedtests uitvoer lijkt dat wel ok te zijn. Altijd rond de 280-300 mbps en de ping is ook nooit te slecht. Ik vraag me af of het misschien helpt om naar One Up over te stappen?
Mijn modem staat in de kelder, toestellen zijn verbonden via kabel naar telenet pods
Ik betwijfel dat een upgrade je probleem zal oplossen. Je internet is nu al snel genoeg voor wat je er mee wil doen.
Je merkt dit ook op TV (gebruik je Digbox/Digicorder/TV-box met coax of een TV-box IP?) en Netflix, wat zie je dan net?
Kabels eens na zien allemaal uittrekken terug stekken
Nieuw abo gaat dat niet oplossen
In de pik uren zijn er wel veel gebruiker op de kabel zijn een pak klanten bijgekomen (18.00 uur 22.00 uur )
Kabels heb ik allemaal al getest en vervangen. Dat is het niet
Ik heb een digibox, onlangs zelfs een upgrade gehad naar de laatste nieuwe. Daar zitten zowel een coax als een internetkabel aan vast
Wat ik juist merk: alsof er af en toe precies een frame tussenuit valt. Op tv kijk ik vooral voetbal en daar merk je dat spelers dikwijls in schokjes lopen, geen vloeiende bewegingen. Het verschil is minimaal, maar zou denk ik in deze tijd niet mogen. Op analoge tv is me dat in ieder geval nooit opgevallen
De modem staat in de kelder. Hangt een pod aan die het signaal naar de pod in de living zendt. Van de pod een kabel naar een router die verdeelt naar de playstation en de digibox. Ik heb op alle kabels al mijn laptop aangesloten om een speedtest uit te voeren, deze geven meestal rond de 280 mbps download en 20 ping.
Af en toe valt het internet wel een fractie weg. Dat had ik zowel met de oude als met de nieuwe modem. Gisteren was ik aan het testen op de ps en daar bleef m op een zeker moment hangen op 10mbps. Na een 5-tal minuten zat ie weer op 240. Ik was alleen thuis, dus niemand anders die op t net zat
Je problemen met TV zijn in ieder geval niet veroorzaakt door internet, aangezien je nogsteeds via de kabel kijkt.
Opties die ik kan bedenken zijn problemen met het inkomend signaal (impact op TV & Internet) en problemen met je TV zelf.
Schrijf dit op de dag dat uitvalt en tijdstip het moet juist zijn
Zo veel mogelijk info
Stuur het door ze zullen kijken wat het kan zijn
Wel alles goed bijhouden en blijven noteren
https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/mytelenet-help/chat-via-whatsapp.html