Beantwoorden
EvelyneNoITgirl
Experienced Beetjesweter
Dag van de Chocolade Primeur! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Geen Wifi op iPhoneX met nieuwste modem

ik wordt hier echt onnozel van...

vorige week geswitcht naar de nieuwste modem F@ST3896LG-TN aangevuld met twee pods. installatie heb ik vlot kunnen doen, tot mijn verbazing #grinnik.

ik heb veel problemen met wifi op mijn iPhone. bvb gisteren vanavond had ik geen wifi op mijn iPhoneX, wel op mijn Dell laptop, wel op Huawei smartphone van mijn zoon. iPhone vraagt telkens het wachtwoord van mijn wifi netwerk, terwijl dat niet nodig is. heropstarten iPhone, heropstarten modem, wifi netwerk vergeten en weer koppelen,... helpt allemaal niet. allez... herstarten modem helpt even, als in 10 minuten ofzo. gisteren avond was echt de klimax. Al uren aan het sukkelen met de wifi op mijn iPhone.  

pffff... iemand tips?

0 Likes
3 reacties
BandR
Professional Veelweter
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

best network settings op je iphone al eens resetten misschien ?

Reset your network settings

If you're using iOS or iPadOS 15 or later, tap Settings > General > Transfer or Reset [Device] > Reset > Reset Network Settings.

If you're using iOS or iPadOS 14 or earlier, tap Settings > General > Reset > Reset Network Settings.

This also resets Wi-Fi networks and passwords, cellular settings, and VPN and APN settings that you've used before.

mogelijks lost dat het niet op, maar kan je dat alvast schrappen.

EvelyneNoITgirl
Experienced Beetjesweter

thanks voor de tip! ik heb weer wifi nu, zonder onderbreking. Geen idee hoe dat komt. De volgende keer dat de wifi wegvalt, probeer ik het uit. Ik hou je op de hoogte 🙂

EvelyneNoITgirl
Experienced Beetjesweter

ondertussen...

heb ik nog eens een hele avond zonder wifi gezeten. Dan maar de wifi settings van mijn iPhone reset. en jawel euraka wifi werkt... toch zolang het duurt om eureka uit te spreken:/ ik heb dan maar uit miserie mijn twee pods uitgetrokken om te zien wat het effect daarvan is. En... sinds er enkel een modem is zonder pods is mijn wifi veel stabieler op mijn iPhone. Ik heb nog wel onderbrekingen, maar dat is telkens maar enkele seconden. bij de andere toestellen in huis blijft wifi goed werken (nog een iPhone, een Huawei, en drie laptops). De vierde laptop heeft op een avond tijdens het bekijken van een youtube filmpje wel om de paar minuten wifi onderbrekingen gehad. Dat moet ik nog eens opnieuw uitproberen...

Dus. Al een stap verder, er is wifi. maar nu zit ik met de vraag pods opnieuw insteken? en wat gaat het effect zijn? Zonder pods geraak ik net niet tot op de bovenste verdieping volgens mij, en zeker niet tot in de tuin. Zijn de pods van telenet goed? Als ik zelf andere 'pods' zou kopen, zouden die dan wel werken, en waar moet ik dan op letten bij aankoop?

Alvast bedankt om jullie kennis met mij te delen:-) 

0 Likes