24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Enige tijd geleden installeerde telenet een router.
Als ik in de installingen ga kijken zie ik :
Type : 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)
Technologie : EURODOCSIS 3.0
Als ik met mijn DELL laptop via WIFI verbind dan gaat het perfect, ik kan vlot werken, internet gaat vlotjes ...
Als ik echter, zowel met de ACER laptop, van mijn vriendin, als met haar werklaptop probeer te verbinden, kan ik mij ook probleemloos op de router verbinden, maar heb ik geen internet (op de indicator zie ik "connected", met goed signaal, maar "no internet access" in een klein geel driehoekje).
Met android toestellen (smartphone, laptops) gaat de verbinding en het internet wel vlotjes.
Dus het zijn enkele laptops waar het niet mee lukt.
Any idea's ?
Allemaal wel al eens geprobeerd, zoals ik al zei, het is enkel bij enkele PC's dat ik geen Internet toegang heb (wel toegang tot de WIFI).
Bij sommige andere laptops en android toestellen werkt het wel.
Ik denk dat het ergens een instelling moet zijn op de WIFI.
Wat ik net heb vermeld, ik heb nog een andere WIFI router in huis, geconnecteerd op dezelfde Telenet Modem, andere SSID, en daar hebben wel alle PC's, toestellen, ... connectie op.
Ik had echter liever de DOCSIS overal gaan gebruiken omdat die sneller is, en een betere dekking geeft.
Probeer eens op beide laptops de draadloze adapter uit te schakelen. Laptop uit te zetten en dan weer op te starten en dan de draadloze adapter terug activeren.
Dat kan via Netwerkcentrum - adapterinstellingen wijzigen. Je zal er normaal 2 zien staan de draadloze en de LAN adapter.