Beantwoorden
Hellothere
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Laat de zon in je hart! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Geen internet met DOCSIS router

Enige tijd geleden installeerde telenet een router.

Als ik in de installingen ga kijken zie ik :

 

Type : 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)

Technologie : EURODOCSIS 3.0

 

Als ik met mijn DELL laptop via WIFI verbind dan gaat het perfect, ik kan vlot werken, internet gaat vlotjes ...

 

Als ik echter, zowel met de ACER laptop, van mijn vriendin, als met haar werklaptop probeer te verbinden, kan ik mij ook probleemloos op de router verbinden, maar heb ik geen internet (op de indicator zie ik "connected", met goed signaal, maar "no internet access" in een klein geel driehoekje).

 

Met android toestellen (smartphone, laptops) gaat de verbinding en het internet wel vlotjes.

 

Dus het zijn enkele laptops waar het niet mee lukt.

 

Any idea's ?

0 Likes
4 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Geen internet met DOCSIS router

Probeer eens om de modem te resetten via Mijn Telenet?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hellothere
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Laat de zon in je hart! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Geen internet met DOCSIS router

Allemaal wel al eens geprobeerd, zoals ik al zei, het is enkel bij enkele PC's dat ik geen Internet toegang heb (wel toegang tot de WIFI).

 

Bij sommige andere laptops en android toestellen werkt het wel.

 

Ik denk dat het ergens een instelling moet zijn op de WIFI.

 

Wat ik net heb vermeld, ik heb nog een andere WIFI router in huis, geconnecteerd op dezelfde Telenet Modem, andere SSID, en daar hebben wel alle PC's, toestellen, ... connectie op.

 

Ik had echter liever de DOCSIS overal gaan gebruiken omdat die sneller is, en een betere dekking geeft.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen internet met DOCSIS router

Probeer eens op beide laptops de draadloze adapter uit te schakelen. Laptop uit te zetten en dan weer op te starten en dan de draadloze adapter terug activeren.

Dat kan via Netwerkcentrum - adapterinstellingen wijzigen. Je zal er normaal 2 zien staan de draadloze en de LAN adapter.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Geen internet met DOCSIS router

Misschien ook eens kijken of de drivers van de draadloze netwerkadaptors in de laptops nog uptodate zijn?


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes