Beantwoorden
JasperS
Experienced Weetjeslezer
Netjes! En we zijn vertrokken! Hi there!

Geen internet met powerlines van Devolo

Hey allemaal,

Wij hebben nu al een tijdje problemen met ons netwerk thuis. We hebben een relatief groot huis, en hebben dus mbv Devolo powerlines het netwerk uitbereid naar meerdere verdiepingen en ruimtes. Meestal werkt dit heel goed, en hebben we overal snel internet. 

Echter, om de zoveel minuten (niet consistent, maar minstens een keer per uur) falen alle internetconnecties. Met bv Android GSM kan je zien dat de connectie met de powerline goed werkt (volle wifi streepjes), maar dat er geen internet is. Dit duurt dan vaak 5 min en dan is het weer automatisch opgelost. 

Ook ethernet verbindingen met de powerline falen dan, wat volgens mij het duidelijk maakt dat het een probleem is met de modem (we hebben ook al eens een andere set powerlines geprobeerd). 

Hoe zou ik dit probleem troubleshooten? We hebben al enkele keren gebeld naar Telenet maar daar hebben we niet veel uit gehaald.

Alvast bedankt!

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Wifi verbonden, geen internet met powerlines

Tags (3)
0 Likes
2 reacties
luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

5 min zonder stroom zetten al geprobeerd

Het kan helpen  rustig laten op starten

0 Likes
BandR
Professional Veelweter
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Ik veronderstel dat je Devolo powerlines niet door Telenet werden geleverd (of vergis ik me), dus bellen voor deze powerlines naar Telenet lijkt me niet de juiste weg, gezien Telenet geen inzage in de (goede) werking noch data heeft van die devices.

Enige wat ze gaan kunnen checken is of alles tot aan de modem goed werkt. 

Als je eigen apparatuur koopt / gebruikt denk ik dat je hiervoor niet bij je provider terecht kan, idem uiteraard voor Proximus of Orange.

0 Likes