Beantwoorden
gauthier2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

ik heb giga-internet maar niet hoger dan 370mbps

hoi, sinds kort heb ik giga-internet abonnement gekocht om gebruik te maken van de snelheid. normaal zou ik 1gbps kunnen halen maar het maximum dat ik tot nu toe heb gehaald is maar 370mbps. ik dacht eerst dat dit aan mijn netwerkkabel lag maar na het gebruiken van een cat-8 kabel is er maar 20mbps bij gekomen. zou iemand me kunnen helpen wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik dit kan oplossen/verklaren?

0 Likes
7 reacties
Ex-Netweter
 

ik heb giga-internet maar niet hoger dan 370mbps

Misschien heb je nog geen EuroDOCSIS 3.1-modem. Dit type modem is noodzakelijk om 1 Gbps download over de Telenet-coaxkabel te kunnen halen.

0 Likes
gauthier2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

ik heb giga-internet maar niet hoger dan 370mbps

weet u toevallig waar ik een nieuwe modem kan aanvragen en of ik hier ook geld zal moeten betalen?

 

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

ik heb giga-internet maar niet hoger dan 370mbps

Je kunt normaal je huidige docsis 3.0 modem voor een nieuwere docsis 3.1 omruilen bij een Telenet center. Zou gratis moeten zijn ivm verandering abonnement. Als er geen telenet center in de buurt is, kun je ook Telenet vragen (via helpdesk) er één op te sturen. Je moet dan daarna de oude terugsturen.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

ik heb giga-internet maar niet hoger dan 370mbps

Dit type modem is inbegrepen in alle abonnementen met 1 Gbps download.

Normaal zou je bij de bestelling daarover een bericht moeten gekregen hebben.

Maar de eerste stap is natuurlijk controleren welk type modem je momenteel hebt.

Als je huidige modem niet geschikt is voor EuroDOCSIS 3.1 kan je die gratis omruilen via een Telenet-winkel.

Lees ook eens de veelgestelde vragen onderaan de productpagina: https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/internet/?intcmp=IntNav

FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 257
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

ik heb giga-internet maar niet hoger dan 370mbps

@Arnie 

Sorry , het is wel even uit zijn context.

Maar een tijd geleden (06/04/2023) kreeg een mail van Telenet met de melding 

Je ONE upgrade? Die ziet er zo uit.

 

 

Je huidige ONE

 

Max. internet & mobiele downloadsnelheid: 150 Mbps

 

 

Max. internet & mobiele uploadsnelheid: 15 Mbps

 

 

 

Je nieuwe ONE

 

Max. internet & mobiele downloadsnelheid: 250 Mbps

 

 

Max. internet & mobiele uploadsnelheid: 20 Mbps

 

 

Wat moet jij hiervoor doen?

 

Je huidige modem kan de snelheden van je aangepaste abonnement jammer genoeg niet aan. Helaas is onze voorraad nieuwe modems uitgeput. Zodra wij nieuwe modems ontvangen, geven we je een seintje.

 

 Tot hiertoe heb ik nog geen bericht ontvangen , denkt ge dat ik in dat verband in een Telenet center een nieuwe modem kan halen ?

 

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

ik heb giga-internet maar niet hoger dan 370mbps

Hmm, vreemd. Vooral omdat deze mededeling niet van toepassing is op de snelheden van 250Mbps.

Bij de One-up abonnementen (1Gpbs) beperkt Telenet de snelheden tot max 400Mbps op de oude docsis 3.0 HGW;s en geeft enkel de volledige snelheid aan de docsis 3.1 gebruikers. Daar is een omwisseling dus noodzakelijk. Op termijn moet allens naar docsis 3.1, maar als ze nu de voorraad "verspild" hebben aan de langzamere abonnement, kan dit natuurlijk leiden tot tekorten. Vraag het toch eens gewoon bij een telenet center. Er zijn (in theorie) nu drie docsis 3.1 modellen beschikbaar, ik weet niets over de voorraar te zeggen:

 

CH8568LG - wordt ook wel torentje genoemd. Heeft wifi. Verschillende mensen klagen over het geluid van de ingebouwde ventilator. Hoe storend of dat is is afhankelijk waar het modem zich in de woning bevind

CV8560E - Ook e-router genoemd, som s zelfs (foutievelijk) modem-only. Geen ventilator, dus zeer stil. Echter geen wifi. Enige model wat "bridging" ondersteund, nuttig wanneer je een eigen router wenst te gebruiken

F@ST3896LG-TN - het nieuwste model. Stil. Met wifi. Echter geen bridging.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

ik heb giga-internet maar niet hoger dan 370mbps

De nieuwe modem is gratis  en je hebt hem nodig

Als je hoger dan 200 mbps wil geraken

Naar de winkel en vraag hem  hou de oude nog bij tot de nieuwe is geactiveerd is

Oude kan je opsturen of in de winkel binnen brengen later

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/toestellen...

 

0 Likes