Beantwoorden
jonas_vb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Alles op zijn plek! Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party!

Geen telenetwifree op nieuwe MacBook Pro 2017

Ik heb telenet wifree op mijn iPhone, iPod en oude macbook pro van 2011. Die laatste ging nu net stuk, dus ik kocht een nieuwe. Je zou denken wnn je een nieuwe computer zou kopen dat alles beter zou werken. 

 

Telenethomespot kan ik verbinden zoals vroeger maar ik kan geen verbinding maken met telenet wifree. Weet iemand hoe dit komt of wat ik zou kunnen doen? Moet ik iets update of kan ik manueel iets aanpassen? Met mijn gsm en mac van vriendin kan ik gemakkelijk op wifree hier. Maar niet met deze nieuwe macbook. 

 

Als iemand advies kan geven of me kan helpen dat zou super zijn. 

Alvast bedankt en nog een fijne dag. 

 

Vriendelijke groeten 

0 Likes
7 reacties
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Geen telenetwifree op nieuwe MacBook Pro 2017

Dit is nog aan bod geweest. Dit zou in mijn telenet aan het wachtwoord kunnen liggen

Kijk hier even en volg de omschreven stappen.

Waar het precies in de nieuwe layout van mijn telenet zit kan ik niet mee geven omdat ik een modem only heb en ik daardoor geen instellingen van wifree kan doen.

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5300
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen telenetwifree op nieuwe MacBook Pro 2017

er waren ook wifi problemen met de apple producten, heb zelf een Macbook air en merkte dit ook soms dat er geen verbinding kon gemaakt worden,

met de versie macOS High Sierra 10.13.1 zou dit opgelost moeten zijn,

merk nu wel dat als ik elke keer opstart die nu lange tijd nodig heeft om in te loggen op mijn lokaal netwerk.

anders stond die altijd direct ingelogd en nu moet ik elke keer de juiste wifi inlog aanklikken en inloggen sinds de update.

hoop dat dit helpt bij jou ook met de update.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Geen telenetwifree op nieuwe MacBook Pro 2017

@Master-Magic

 

Een beetje laat met mijn antwoord, ik ben in congé geweest 🙂 , maar ik wou toch nog even reageren ivm traag verbinding met wifi.

 

Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe oud je Macbook al is.

Je kan dan wel de nieuwste MacOS draaien maar als het al een ouder toestel is kan dit soms wel wat zwaar zijn.

Wifi verbinding is dan ook niet meteen de eerste prioriteit tijdens het opstart proces.

 

Indien een recente Macbook zou je zeker dat probleem niet mogen hebben.

 

Wat je wel kan doen om dit proces wat vlotter te laten verlopen is volgende.

Zet je home netwerk bovenaan in de lijst met gekende netwerken. Zo moet hij niet een ganse waslijst van netwerken doorlopen voor hij je home netwerk in de lijst vind.

 

Ik weet niet of je ook een iPhone hebt? Indien ja dan synchroniseert hij dus al de netwerken waarmee je ooit hebt verbonden van  zowel  je Macbook als je iPhone.

Soms is het wel eens handig om die list op te kuisen.

 

Op je Macbook doe je dit als volgt.

Open systeemvoorkeuren.

Ga naar netwerk en kies in de linker kolom voor Wifi.

Klik dan onderaan rechts op geavanceerd...

Je krijgt nu een lijst van alle netwerken waar je ooit mee verbonden was.

Zoek in de lijst naar je eigen netwerk en sleep die helemaal tot boven in de lijst.

Dit zorgt ervoor dat er steeds eerst naar dat netwerk word gezocht.

 

Netwerken waarmee je slechts 1 keer bent verbonden of die je nooit meer zal gebruiken kan je gerust uit de lijst verwijderen.

Ook dit zal het verbindingsproces wat vlotter laten verlopen.

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5300
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen telenetwifree op nieuwe MacBook Pro 2017

heb van veel dingen kennis van apple maar dit had ik over het hoofd gezien, men denkt daar niet aan als je veel op verplaatsing bent.

maar het is kennelijk opgelost nu door de homespot van telenet als 2de te zetten, nu pakt die direct bij opstarten de huis wifi.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
jonas_vb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Alles op zijn plek! Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party!

Geen telenetwifree op nieuwe MacBook Pro 2017

Ondertussen terug naar switch geweest. Vertelden me alles te updaten. Heb ik gedaan en nog steeds helemaal geen verbinding met telenetwifree krijg zelf geen aanmeldingsscherm terwijl ik met MacBook van 2011 en iPhone6s onmiddelijk verbonden ben. Als ik mijn mac moet binnen brengen ben ik deze 2 weken weer kwijt. Met nog geen zekerheid dat het probleem

ao verholpen is. Toch vreemd dat je met oude toestellen gemakkelijker kan connecteren? Zie ik iets over het hoofd? 

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Geen telenetwifree op nieuwe MacBook Pro 2017

Geen idee wat er mis zou kunnen zijn. Ik heb hier een nieuwe iMac en kan zonder problemen op Wifree

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5300
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen telenetwifree op nieuwe MacBook Pro 2017

de modem instellingen op je toestel eens volledig wissen en deze weer na herstart instellen,

zou kunnen dat die nog een oud paswoord heeft of hem niet vind.

 

ik heb wel het probleem met mijn Iphone7 met laatste versie er op dat als ik ergens anders ben en de wifi aanzet dat die de telenetwifree niet vind en na een minuut opeens hem wel vind en connect,

hoe dat komt weet ik ook niet maar laat het zo, hij connect op den duur toch.

al is de snelheid daarvan volgens speedtest traag.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes