Beantwoorden
TomVH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party! Hi there!

Google Nest wifi verliest constant internet verbinding

Ik heb al een 3 tal maanden een google nest wifi, omdat ik in huis al jaren problemen had met een stabiel draadloos netwerk. Tot voor enkele weken werkte dat prima, maar de laatste 3 weken zijn de problemen begonnen. De wifi verbinding met de nest router is zeer goed in heel het huis.

 

Echter, de google router verliest constant zijn verbinding met het internet. Na enkele minuten komt deze automatisch terug.

 

Het probleem ligt niet aan de telenet lijn, want als ik rechtstreeks verbonden ben met de telenet modem, heb ik dit probleem niet. Het is dus effectief de verbinding tussen de modem van telenet en de google nest wifi.

 

Ik heb de telenet modem al vervangen door een recenter model, zonder resultaat.

Ik heb de google nest al volledig opnieuw ingesteld, zonder resultaat.

 

Volgens Google zou de telenet modem op firewall niveau zaken blokkeren. Ik heb de firewall al uitgeschakeld op de telenet modem....zonder resultaat.

 

Kan iemand me helpen?

Tags (1)
0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Google Nest wifi verliest constant internet verbinding

@TomVH  Heb je die kabel die je nu gebruikt om je Nest te verbinden met de telenetmodem al eens gebruikt om je PC rechtstreeks op de Telenetmodem aan te sluiten. Dit om uit te sluiten dat het aan de kabel ligt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TomVH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party! Hi there!

Google Nest wifi verliest constant internet verbinding

Dat niet omdat dit te ver is, maar ik heb de kabel wel al vervangen.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Google Nest wifi verliest constant internet verbinding

@TomVH heb je op onregelmatige tijdstippen connectieverlies of altijd op hetzelfde moment ? 

Staat autochannel aan op je nest wifi ? Het zou kunnen dat op bepaalde momenten uw signaal weggedrukt wordt door andere wifi devices als je op een bepaalde channel zit. Probeer eerst dit aan te passen en probeer nogmaals. Op het moment dat je connectieverlies hebt, heb je voldoende connectie op dat moment (wifisterkte). Probeer anders je Nest Ap ergens anders te zetten, waar er misschien minder storingen zijn.

 

veel succes!


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TomVH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party! Hi there!

Google Nest wifi verliest constant internet verbinding

onregelmatig denk ik. Maar het is wel vaak. Nu het is zo, ik verlies nooit de wifi connectie. Die is en blijft perfect. Want op momenten dat ik internet verlies heb, kan ik nog steeds aan de google nest wifi aan.

 

Ik heb specifiek voor een mesh router systeem gekozen omdat ik veel storing heb met klassieke wifi systemen.

 

Ik heb eens gekeken, maar ik denk niet dat je bij een google nest wifi de kanalen kan kiezen.

0 Likes