Beantwoorden
coibeau
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Hoe 2.4 GHz WiFi-netwerk instellen voor RGB-verlichting

Ik heb gisteren rgb verlichting gekocht die je met wifi kan verbinden om die dan zo met de app op je gsm te bedienen het probleem is nu eenmaal dat deze alleen werken via een 2.4ghz verbinding. Ik heb alle stappen gevolgd om mijn telenet router/modem in te stellen op 2.4ghz maar het loopt overal mis. In mijn wifipaspoort staan beide (5 en 2.4) maar als ik de naam en het wachtwoord van de 2.4 wil aanpassen doet hij dat niet ook kan ik de qr code die bij de 2.4 staat niet scannen met mn gsm. Ik heb beneden een een grote witte router nieuw model en dan op de 1e verdieping een speedbooster (ziet eruit als mn router maar iets kleiner). Kan dit een probleem zijn? Kan iemand mij helpen in deze warboel... Ik zou graag mn lampjes kunnen gebruiken. 

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Wifi instellen op 2.4ghz

Tags (2)
0 Likes
1 reactie
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe 2.4 GHz WiFi-netwerk instellen voor RGB-verlichting

Wat je het beste doet is je netwerk opsplitsen in 2.4 GHz en 5 GHz. Op die manier kan je rechtstreeks aansluiten op 2.4 GHz (en 5 GHz kan je houden voor toestellen die dit ondersteunen; 5 GHz is in principe sneller).

 

Via Mijn Telenet > Je thuisnetwerk > Modem details > Expertinstellingen > Netwerkinstellingen en wifi wachtwoord > Eén wifi-netwerk [uitgeschakeld]

 

Daarna stel je voor zowel 2.4 als 5 een SSID en wachtwoord in. Persoonlijk kies ik meestal iets als:

 

naamnetwerk voor 2.4

&

naamnetwerk.5GHz voor 5

 

[Bewaar]


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.