Beantwoorden
Pluimpje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Hoe 5Ghz en 2.4Ghz splitsen op een F@ST3896LG-TN modem?

Ik heb een F@ST3896LG-TN modem.

 

Ik wil graag connecteren op een geforceerde 2.4Ghz wifi verbinding.

 

Via Mijn Telenet ga ik naar: Mijn producten > Je thuisnetwerk > Modem > Netwerkveiligheid: https://www2.telenet.be/residential/nl/mijn-telenet/je-thuisnetwerk#/mainnavitem=hgw/mainnavitemid=i...

 

Daar ontgrendel ik de expertinstellingen en verander de Wifi-frequentie onder de Signaal sectie naar 2.4Ghz.

 

Er is echter geen bewaarknop, waardoor deze instelling niet opgeslagen wordt. Wat doe ik verkeerd?

 

Reden dat ik dit wil doen is dat ik een oude Chromecast en draadloze projector heb die connectieproblemen hebben op 5Ghz wifi.

 

image.png

 

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: 5Ghz en 2.4Ghz splitsen

4 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 6418
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Hoe 5Ghz en 2.4Ghz splitsen op een F@ST3896LG-TN modem?

Je moet even bellen naar Telenet (015 666 666) en vragen of ze 2.4 GHz (tijdelijk) forceren op de smartphone die je gebruikt om de toestellen te verbinden.

Pluimpje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Hoe 5Ghz en 2.4Ghz splitsen op een F@ST3896LG-TN modem?

Ik zou graag permanent 2.4 GHz hebben. Is dat mogelijk?

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 6418
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Hoe 5Ghz en 2.4Ghz splitsen op een F@ST3896LG-TN modem?

De modem die je hebt beschikt over de optie om een router in bridge mode te gebruiken (via MyTelenet). Als je een router hebt die het signaal kan splitsen, dan kan je het zo oplossen. Op die manier kan je de mogelijkheden die een router biedt ook ten volle benutten.

flip1953
Experienced Meesterweter
Berichten: 2827
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Hoe 5Ghz en 2.4Ghz splitsen op een F@ST3896LG-TN modem?


@Pluimpje  schreef:

Ik zou graag permanent 2.4 GHz hebben. Is dat mogelijk?


Niet mogelijk met de F@ST3896LG-TN

Je kan ook een eigen AP aansluiten op je thuisnetwerk, en hierop alleen 2.4Ghz activeren (met een SSSID).