Beantwoorden
Yannick1981
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe Oculus Quest 2 aansluiten op 5 ghz-netwerk?

Hallo

Ik ben geen echte kenner van de technische kant van internet maar ik heb een probleem waar ik niet mee verder kan. Ik zou graag mijn Oculus Quest 2 via Airlink willen gebruiken en dat lukt ook maar er staat dat ik niet aan alle voorwaarden voldoe, specifiek dus mijn kanaalbreedte dat minstens 40mhz zou moeten zijn. Ik heb een onderscheid gemaakt tussen mijn 2.4ghz en 5ghz netwerk maar ik kan in "mijn thuisnetwerk" via Mijn Telenet bij kanaalbreedte niets anders dan 20 kiezen. Ik heb geen aparte router, enkel de combi met modem. Ik heb wat zitten opzoeken en blijkbaar zijn er bepaalde kanalen die je moet kiezen om 20/40/80mhz etc te krijgen maar voor 80mhz heb ik geen opties en die van 40mhz geven mij niet de optie effectief 40mhz te kiezen. Ik zit dus helemaal vast. Heeft iemand van jullie een idee of er iets mogelijk is? Moet ik een aparte router aanschaffen of wat doe ik verkeerd? Alvast bedankt voor de info! Ik heb One for 1 abonnement.

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: kanaalbreedte 5ghz

0 Likes
4 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1117
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Hoe Oculus Quest 2 aansluiten op 5 ghz-netwerk?

Ik heb op Mijn Telenet inderdaad de keuze tussen 20-40 en 20-40-80 voor 5GhZ (ongeacht het kanaal), dit met een CH7465LG-TN modem.

Welk type heb jij, mogelijk gerelateerd daar aan?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Yannick1981
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe Oculus Quest 2 aansluiten op 5 ghz-netwerk?

Dank u voor het antwoord. Mijn model is een CH6643E. Hangt er inderdaad toch al een hele tijd...

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1117
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Hoe Oculus Quest 2 aansluiten op 5 ghz-netwerk?

Als ik online opzoek vind ik dat deze geen 80 MHz ondersteuning heeft. Technisch gezien zou 40 wel moeten kunnen, maar misschien dat Telenet dit niet beschikbaar heeft gemaakt.

Ik zie trouwens ook dat CH6643E slechts max downloadsnelheid heeft van 200 Mbps terwijl je met One recht hebt op 250 Mbps. Binnenkort wissel je dus best je modem in voor een nieuwer model. Wacht hier best wel nog even mee, vandaag heeft men veel problemen met het activeren van nieuwe modems.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Yannick1981
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe Oculus Quest 2 aansluiten op 5 ghz-netwerk?

OK dan zal ik dat doen, heel erg bedankt voor je hulp!

0 Likes