Beantwoorden
StefWS
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Hoe access point van Telenet verkrijgen en instellen?

Hello,

 

Ik heb mijn WAP deze week eens moeten verplaatsen en nu doet die het niet meer natuurlijk. Werkt nog wel maar niets eens 1 mbps.

 

Enfin, ik herinner me dat ik dat ding nog had van bij telenet van in mijn vorige woonst.

 

Even online gekeken en zo 'n nieuwe kost toch wel wat, dus vroeg ik me af of telenet dat nog aanbiedt. Maar de website is (zoals gewoonlijk) weer erg verwarrend. Uiteindelijk vond ik een pagina dat ik één kon bestellen via de telenet-app. Maar als ik die open en op aanmelden duw, krijg ik de foutmelding 'er ging iets mis, probeer het later eens opnieuw. Nu er loopt bij Telenet wel wat vaker iets mis, doch het verwijderen en herinstalleren van de app bracht geen soelaas.

 

Dus de vragen:

- hoe raak ik aan een WAP van telenet als dat nog kan

- kan je de WAP van telenet ook instellen op een andere naam, zodat je ook nog manueel kan wisselen (want mijn toestellen schakelden nu ook nooit automatisch over)

- als dat moet via de app, hoe laat ik die dan werken

- wat is desgevallen een goeie WAP prijs/kwaliteit

 

Alvast dank.

 

Titel gewijzigd door FilipD (mod) | Vorige titel: WAP

Tags (1)
0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe access point van Telenet verkrijgen en instellen?

@StefWS  Wat is een WAP? Mij totaal onbekend. Of bedoel je een AP = Acces Point?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe access point van Telenet verkrijgen en instellen?

@igvfer  WAP staat voor : Wireless application protocol. 

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/WAP

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wireless_application_protocol

 

Maar aangezien dat @StefWS  het wilde bestellen online bij Telenet en eentje gevonden heeft zou het een AP betreffen denk ik. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe access point van Telenet verkrijgen en instellen?

@StefWS   Als je er nog nooit eentje gehuurd hebt bij Telenet dan zou je er een gratis moeten kunnen bekomen en een eventuele 2e huren aan 1€ per maand dacht ik.

Hoe het in zijn werk gaat kan je hier zien: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-probleem-met-mijn-draadloze-internetverbinding-... 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe access point van Telenet verkrijgen en instellen?

@patrick37  Ik had eerst die oplossing gevonden: https://en.wikipedia.org/wiki/WAP_(song)  🤣



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe access point van Telenet verkrijgen en instellen?

@igvfer  dat is ook een WAP 😂

Nu heb ik ook eens gezocht hoor want wist het ook niet direct. En ja die song kwam ik ook tegen maar dacht dit zal het niet zijn 😂


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefWS
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Hoe access point van Telenet verkrijgen en instellen?

Wijsneuzen! 😋

 

Een (wireless) Access Point dus inderdaad.

 

Maar je moet blijkbaar eerst testen via de app of je wifi (Wireless Fidelity dus 😉) niet goed genoeg en dan ineens via de app bestellen.

 

Maar die app werkt helemaal niet.

 

Maar bon mss kan ik maandag gewoon bellen en vragen of ik inderdaad eentje krijg.

StefWS
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Hoe access point van Telenet verkrijgen en instellen?

Maar dus nog een vraagje. Kan je die van telenet ook zelf instellen met een andere naam? Want als die gewoon het signal verderzet, dan kennen je toestellen geen verschil.  Als je toestel dan blijft hangen op het zwakste signaal en niet naar de AP overschakelt (of anderom) dan kan je niet manueel switchen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe access point van Telenet verkrijgen en instellen?

@StefWSVia "Mijn Telenet" kan je het standaard 1 netwerk maken uitzetten. Je kan dan kiezen om per AP een ander SSID te kiezen maar ook om bijvoorbeeld 2.4 en 5.0 een aparte SSID te geven.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.