Beantwoorden
Palle
Freshman Beetjesweter
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Hoe airco-app wisselen van 5GHz naar 2.4GHz?

Onecta-daikin app werkt niet met 5ghz van telenet. De app ondersteunt enkel 2.4ghz. Hoe wissel ik deze? Nu staan ze bij telenet beide aan. Heb al geprobeerd in expertinstellingen deze op 2.4ghz te zetten maar als ik dan uit het menu ga staat dit terug op 2.4-5ghz. 

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Airco app werkt niet op 5ghz, hoe wissel ik dit naar2..

0 Likes
4 reacties
BandR
Professional Veelweter
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

een vaak voorkomend iets, slechte implementatie van de vendor, komt vaak vor bij IoT like devices.

Op non F@st-type modems kan je wifi band splitten via Mijn Telenet, op de F@st type modems is dat niet toegelaten.

Maar je hebt geen split eigenlijk nodig, enkel de onboarding moet met telefoon an airco op zelfde band.  Uw telefoon kiest de beste band, dus 5GHZ.

2 mogelijkheden als je F@st modem hebt:

1. bel de klantendienst, die kunnen je gsm tijdelijk opde 2,4GHz band laten connecteren zodat je je instellinge van de airoc kan doen

2. je kan je gsm ook forceren zelf op 2,4GHz band door ... ver genoeg van de wifi punten te gaan, je kan bij manier van spreken in je tuin of buiten (of whatever mogelijk) gaan staan, zodat de 5GHz band buiten bereik van je toesdtel gaat.  Beetje vreemd dit laatste natuurlijk en erg onpraktisch ook 🙂

thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

je kan ook met een tweede telefoon een 2.4 hotspot opzetten met zelfde naam en wachtwoord van je telenet, je telenet even van de stroom halen, en de config via het gsm hotspotje doen. dan telenet weer aanzetten met wat geluk neemd de daikin nu gewoon het telenet netwerk om te verbinden.. buiten 5ghz range gaan is eenvoudiger.

0 Likes
BandR
Professional Veelweter
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

ja hoor, gaat ook, er zijn nog wel mogelijkheden waarsch :-), zolang de onboarding maar op 2,4GHz kan.

Wel spijtig dat er zo sloppy omgesprongen wordt met implementaties, met een juiste implementatie is dat allemaal niet nodig

0 Likes
Palle
Freshman Beetjesweter
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Zelf kon ik niet splitsen, lukte niet. Als ik dit zelf aanpaste in de app van mijn Telenet gebeurde er niets. 

Dus Telenet via WhatsApp gecontacteerd voor Netwerk op te splitsen. Die hebben dit direct gedaan. 

Ik kan nu altijd zelf kiezen op welke Netwerk ik surf.

Dus opgelost.

0 Likes