Beantwoorden
vlotte-eduard
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Hoe een gratis wifi-booster bestellen?

Ik zie dat het vorige topic over de gratis wifi booster is afgesloten dus stel ik hier opnieuw de vraag hoe ik deze kan verkrijgen ?!

Mijn jongste zoon klaagt al een tijdje over de wifi ontvangst op zijn kamer , vooral als hij iets wil opstarten valt de wifi gewoon uit !

Nu staat er op de telenet site dat je ze kunt aanvragen via de telenet app maar dat werkt blijkbaar niet ...kan iemand mij dus meer info geven hoe ik de wifi booster kan verkrijgen ?

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Gratis wifi booster

0 Likes
9 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5183
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! Organisatietalent! De gouden postveer is voor jou

Hoe een gratis wifi-booster bestellen?

@vlotte-eduard 

 

Via de telenet app een WiFi test uitvoeren. Als het resultaat slecht is kun je verder gaan en zo een WiFi oplossing aanvragen. Hetzij een set WiFi powerlines hetzij een bekabeld AP met WiFi. Ik heb een hekel aan het woord "WiFi booster" omdat dit niet eenduidig is en meerdere soorten toestel omvat.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
vlotte-eduard
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Hoe een gratis wifi-booster bestellen?

Dat is nu net het probleem...test was volgens de app niet zo goed maar valt helemaal uit wanneer hij iets opstart ,maar wel geen melding om iets te kunnen aanvragen

0 Likes
Kanjo
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Dag van de Chocolade Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Hoe een gratis wifi-booster bestellen?

Dit kan alleen via de Telenet app en is ook de snelste manier om thuis opgestuurd te krijgen, ik zou aanraden om de test te herdoen tot het mogelijk is om wifi booster te bestellen, ik heb dit ook zo gedaan maar dit is wel al meer dan een jaar geleden

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2242
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Hoe een gratis wifi-booster bestellen?

WiFi uitvallen als hij iets opstart is wel raar. Als uw zoon korter bij de modem komt werkt dan alles normaal?

 

Met de APP zo ver van de modem weg gaan tot de WiFi ontvangst heel slecht is, dan kan je een booster bestellen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Hoe een gratis wifi-booster bestellen?

 heb net de test ook eens gedaan, achteraan de woning . Minimaal streepje van de wifi. test doorlopen, alles rood kruisje 🙂 en de details 

 

Download 1 Mbps -> onderaan you can still improve your wifi

 

Dan krijg je dus zoals hierboven gezegd, de optie : Find your ideal w-fi booster en kan je deze bestellen :  5 eur eenmalige kost ( voor verzending )

vlotte-eduard
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Hoe een gratis wifi-booster bestellen?

Hoi iedereen 

Ondertussen is t gelukt om de wifi"booster" aan te vragen & is hij ook net geleverd door post nl🙄

Het is een access point die bedoelt is voor een slaapkamer maar je moet de access point aansluiten via je modem met een kabel maar die kabel is veel te kort om van de modem naar de kamer te gaan die een verdieping hoger ligt ? 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2557
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoe een gratis wifi-booster bestellen?

 

Geen kabel mogelijk? Dan breid je met een Wifi Powerline-set je netwerk uit via het elektriciteitsnet

waarom heb je deze niet genomen .

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/welke-toestellen-kunnen-je-wifi-bereik-verbeteren/

 

 

0 Likes
vlotte-eduard
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Hoe een gratis wifi-booster bestellen?

Beste , mijn zoon heeft de bestelling gedaan & zei dat de 2 mogelijkheden dezelfde uitleg was & ik heb er geen "jota" verstand van !

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5183
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! Organisatietalent! De gouden postveer is voor jou

Hoe een gratis wifi-booster bestellen?


@vlotte-eduard  schreef:

Beste , mijn zoon heeft de bestelling gedaan & zei dat de 2 mogelijkheden dezelfde uitleg was & ik heb er geen "jota" verstand van !


Je kan eens proberen om het AP in een Telent centre om te ruilen voor een set WiFi powerlines. Want dat is hetgeen jij nodig hebt.

 

Het zou me verbazen moest de uitleg tweemaal hetzelfde zijn. Het zijn namelijk twee fundamenteel verschillende oplossingen.

  1. Voor het AP heb je een ethernetkabel nodig die van aan je router loopt tot aan de plaats waar het AP komt te staan.
  2. Voor een set WiFi Powerlines gebruik je het e-netwerk om de WiFi client op zijn locatie met de master te verbinden. Deze laatste staat in de buurt van de router en is met een ethernetkabel daaraan verbonden.

   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.