Beantwoorden
Florio135
Professional Weetjeslezer
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe kan ik mijn IP-adres veranderen?

Beste Forumgebruikers,

Ik zou graag mijn IP-adres veranderen omwille van dat ik door misverstanden op bepaalde spellen en websites geblokkeerd ben. Deze sites en spellen kijken hierbij naar publieke IP-adressen. In de kelder hangt een rechthoekig kastje op, waar 4 ronde (geen vierkante kop) kabels in steken (eentje die vanaf de straat komt en 3 die naar routers gaan). 1 van die kabels gaat ook naar een rechthoekig kastje, dat ernaast staat. Dit kastje doet ook dienst als router, nu is mijn vraag: hoe verander ik mijn publieke ip adress en zijn de kastjes in de kelder een modem met ingebouwde router of is dit een modem only met een router ernaast. 

0 Likes
9 reacties
Florio135
Professional Weetjeslezer
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe kan ik mijn IP-adres veranderen?

Ook een VPN zal niet werken, deze geven je misschien wel een nieuw IP, maar in de meeste gevallen geven ze dit IP adres aan meerdere gebruikers. Dit kan dus ook gevaarlijk zijn, toch? Plus de meeste games, ontwikkeld door grote bedrijven, kunnen snel weten of je een VPN hebt of niet.

 

En een tor-browser zou ook niet werken voor spelletjes.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe kan ik mijn IP-adres veranderen?

@Florio135  Dat ene kastje met de 6 ronde kabels (1 toekomend, 1 naar de modem en 4 voor naar de TV aansluitingen) is de NIU. Dat andere is de modem/router (meestal een zwarte of een witte met 4 gele poortjes).
Je hebt de pech dat Telenet heel zelden van IPadres verandert, niettegenstaande het een zogenaamde variabele IP is.

In dit geval kan je proberen om je modem 24u zonder stroom te zetten waarbij je dus effectief geen internet zal hebben en hopen dat de leasetijd ondertussen verloopt en je bij het opstarten een "vers" IPadres krijgt.

Bij een modem only met een eigen router is dat iets makkelijker. Daar kan je uw eigen router loskoppelen van het internet en het macadres van je eigen router veranderen (spoofen noemen ze dat). Dan herkent de modem dat als een nieuw toestel en geeft dit een nieuw IPadres.

Heb je er 24u zonder internet voor over? 🤔

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Florio135
Professional Weetjeslezer
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe kan ik mijn IP-adres veranderen?

@igvfer kunt u me ook uitleggen hoe ik dat zogeheten spoofen moet doen?

alvast bedankt.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe kan ik mijn IP-adres veranderen?

@Florio135  Dit zal in uw geval niet gaan. Daarvoor moet je zoals gezegd je huidige modem/router gaan omruilen voor een modem only ( of de e-modem, dat is er eentje zonder wifi en mogelijkheid om een router erop te bridgen) en er een eigen router achterplaatsen. En dan moet je nog niet beginnen spoofen want andere modem is zeker een ander IPadres. En in de modem/router van Telenet kan je niet spoofen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Hoe kan ik mijn IP-adres veranderen?

tijdelijke oplossing voor geblokkeerde websites, website bezoeken via hide.me/proxy

 

IP adres zelf veranderd idd als de modem 24h zonder stroom zit (ongeveer)

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe kan ik mijn IP-adres veranderen?


@Cru  schreef:

IP adres zelf veranderd idd als de modem 24h zonder stroom zit (ongeveer)


In principe, maar dat is zeker geen garantie.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Hoe kan ik mijn IP-adres veranderen?


@sb  schreef:

@Cru  schreef:

IP adres zelf veranderd idd als de modem 24h zonder stroom zit (ongeveer)


In principe, maar dat is zeker geen garantie.


idd, daarom dat ik voorzichtig ongeveer er bij zette 🙂 

0 Likes
a167314
Freshman Meerweter
Berichten: 54
WOW, overzichtelijk! π-DAY! Alles op zijn plek! Star Wars Day

Hoe kan ik mijn IP-adres veranderen?

Mac adres klonen van je router

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe kan ik mijn IP-adres veranderen?

@a167314  Nutteloos achter een modem/router (HGW) van Telenet. Je krijgt op je eigen router aan de WAN kant enkel een private adress. Dat klonen kan eventueel alleen maar helpen als je achter een modem only hangt en als dusdanig een publiek IP adres ontvangt. Zie ook spoofen.

Trouwens de vraag is eigenlijk al verschillende keren gesteld geweest in de laatste jaren en telkens hetzelfde antwoord met een HGW: 24u zonder stroom zetten en dan nog onder voorbehoud.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes