Beantwoorden
Randompersoon
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe kan ik min IP adress veranderen (tegen ddos)

Hallo, ik heb al maanden het zelfde ip adress (WAN ipv4) en onlangs zijn er mensen achter gekomen wat mijn ip adress is en heel gemakkelijk kunnen ze mijn internet voor een lange periode offline doen.

 

Dit is iets dat HEEL irritand is en HEEL makkelijk zou moeten zijn om te fixen (meeste providers veranderen zelf je ip adress als je naar hun belt) maar bij telenet gaat dat blijkbaar niet, behalve als je nog meer geld uitgeefd om business klant te worden.

 

Er werd mij aangeraden om een nacht mijn modum uit te doen en ik heb dat dan geprobeerd, eerste nacht (7u) niks verandert dan daarna (10u) en nog steeds niks verandert. Ik heb onlangs een router van TP-link gekocht om proberen mijn mac adress te clonen maar dat werkte ook niet.

 

Ik heb hier al maanden last van en al 10 keer gebeld + een twitter bericht gestuurd en ik krijg nooit help met hoe ik dit fix. Als iemand mij kan helpen zou ik zeer dankbaar zijn

0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe kan ik min IP adress veranderen (tegen ddos)

Meestal is dat 24 uur dat je modem ofline moet zijn. En je nieuwe IPadres hebben ze zo opnieuw te pakken als het echte hackers ofzo zijn. Ben je wel zeker dat het door een Ddos aanval of iets dergelijks komt?

De Helpdesk bij Telenet moet toch perfect zichtbaar zijn wanneer je niet bereikbaar was. Als je dag, uur en duur doorgeeft moeten ze je toch iets kunnen zeggen. Al geprobeerd dit te melden via Facebook of Twitter?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Randompersoon
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe kan ik min IP adress veranderen (tegen ddos)

Het zijn geen echte hackers, de reden dat ze mijn ip hebben is omdat er een leak was geweest van een game, met veel players hun IP adressen maar de meesten kunnen dat heel makkelijk veranderen maar bij telenet is dat moeilijker.

 

En ik heb al gebeld en via twitter gevraagd wat ik moet doen en ze kunnen zelf niks oplossen word er mij altijd gezegd

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe kan ik min IP adress veranderen (tegen ddos)

@igvfer 

Wellicht een stom idee.

Nieuwe modem forceren?

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Hoe kan ik min IP adress veranderen (tegen ddos)

Met een modem only  kun je het IP adres veranderen

installeer SMAC2.7 en je veranderd je IP adres zoveel je wil

Met een HGW lukt dit niet

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe kan ik min IP adress veranderen (tegen ddos)


@robatoras  schreef:

Met een modem only  kun je het IP adres veranderen

installeer SMAC2.7 en je veranderd je IP adres zoveel je wil

Met een HGW lukt dit niet


Met een modem-only lukt het ook als je een router hebt waarmee je het MAC-adres kunt aanpassen. Heel wat routers ondersteunen dit.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe kan ik min IP adress veranderen (tegen ddos)


@louishufk  schreef:

@igvfer 

Wellicht een stom idee.

Nieuwe modem forceren?

 


Dat is een mogelijkheid. Dan heb je sowieso een nieuw IP adres.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes