Beantwoorden
Froeli
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! En we zijn vertrokken!

Hoe moet je de Telemeter lezen nu met #SamenErdoor?

Halo,

 

Ik lees dat we tijdens deze periode van het coronavirus dubbele data krijgen, de daluren lopen tot 17u, elders lees ik dat de 750Gb limiet behouden blijft.
Hoe moet ik nu mijn telemeter lezen? Deel ik de cijfers door twee of moet ik er nog steeds voor zorgen dat het verbruik tijdens de piekuren onder de 750Gb blijft om van de volle snelheid te kunnen blijven genieten?

0 Likes
2 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe moet je de Telemeter lezen nu met #SamenErdoor?

@Froeli  je gaat de Telemeter zien zoals deze altijd gewerkt heeft. Enkel ga je merken dat je Dal uren , de gele balk , langer door gaat lopen namelijk tot 16:59 . Daarna zal je oranje balk terug lopen vanaf 17 uur. 

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Nieuwe-daluren-Telemeter/m-p/89749

Kijk eens in die topic bij de oplossing. Daar staat mijn telemeter en dan heb je een idee hoe het eruit ziet. 

Moest je in de app kijken zal je zien dat je balk blauw wordt in plaats van grijs. Na 17 uur zal de grijze balk zich aanvullen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Hoe moet je de Telemeter lezen nu met #SamenErdoor?

@Froeli  schreef:

Ik lees dat we tijdens deze periode van het coronavirus dubbele data krijgen, de daluren lopen tot 17u, elders lees ik dat de 750Gb limiet behouden blijft.


Je haalt 2 zaken door elkaar.

  1.  Gebruikers die een abonnement hebben met een vast volume krijgen dubbele data:
    • verbruik tijdens de piekuren (10.00-24.00) wordt aan 50% meegerkend
    • verbruik tijdens daluren (24.00-10.00) wordt aan 25% meegerekend.
  2. Gebruikers met een "onbeperkt" abonnement (FUP):
    • verbruik tijdens de piekuren (17.00-24.00) wordt meegerekend (100%) voor de FUP (grootverbruiker vanaf 750GB).
    • verbruik tijdens daluren (24.00-17.00) wordt niet meegerekend (0%).
    • tijdens daluren surf je altijd aan de volle snelheid, tijdens piekuren surfen grootverbuikers aan 20/2.

"dubbele" data slaat dus op de abonnementen met vast volume!

"FUP" slaat op de abonnementen met "onbeperkt" volume. Hier wordt inderdaad de FUP behouden, maar worden de daluren uitgebreid tot 17.00

 

Blijkbaar is dat voor sommigen toch moeilijk te begrijpen, niettegenstaande communicatie (#samenerdoor) 😮