Beantwoorden
Twinky
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe schadelijk is de straling van een modem/router ?

Beste,

Ik heb op kot een modem naast mijn bed hangen (letterlijk 50 cm van mijn kussen). Ik had vaak last van de leds op de modem maar die heb ik reeds met wat tape afgeplakt aangezien hier nergens online een andere oplossing voor vond.

foto modem naast bedfoto modem naast bed

 

Wat me nu nog wakker houdt is de vraag hoe schadelijk de straling is die de modem afgeeft. Ik heb in de modem instellingen het draadloos netwerk uitgezet en een router aangesloten die verder van mijn bed hangt via kabel. Nu hoor ik van een vriend dat een modem altijd signalen blijft afgeven.

 

Is het echt ongezond ? Zou ik de modem best verplaatsen ?

De modem s' nachts uitzetten is geen oplossing want dan beginnen al mijn smart apparaten te zagen dat ze niet langer een internet connectie hebben en dan doen mijn smart ochtend routines het niet meer.

0 Likes
6 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Hoe schadelijk is de straling van een modem/router ?

Is het echt een modem (heeft een coax aansluiting) of een AP (met enkel UTP aansluitingen).


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Twinky
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe schadelijk is de straling van een modem/router ?

Het is een modem (coax kabel komt daar binnen)

0 Likes
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Hoe schadelijk is de straling van een modem/router ?

Dag @Twinky,

 

Er zijn heel veel theorieën rond het effect van de vraag: "Is Wifi-straling veilig?". Als je hieronder kunt zien alle golven die links van de zon licht liggen zouden, in principe "veilig" zijn.

 blog-herman-straling-1024x420.jpg

 

Source: Link

 

Mijn mening is dat we straling blootstelling zoveel mogelijk moeten vermijden, ongeacht zou het "veilig" zijn of niet.

 


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
0 Likes
CDTI
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Hoe schadelijk is de straling van een modem/router ?

Uw vriend kan hierover gelijk hebben indien uw wi-free nog aanstaat.  De zorgen die u heeft zijn terecht en zijn afkomstig van uw onbewuste geest die u wil waarschuwen.  Hoe groter uw energielichamen, hoe meer straling opgevangen wordt en hoe schadelijker dit is.  Bedenk ook dat vele onderzoeken naar straling niet onpartijdig zijn door de bedrijvensponsoring.  Uw individuele sterktes en zwaktes bepalen verder de gevolgen op latere leeftijd.  Uw studentenwoning zal wellicht gewoon vergeven zijn door de vele draadloze apparaten.  Met aluminiumfolie afplakken blokkeert de straling, ook afstand vermindert de blootsteling.  Een prima bescherming biedt ook sugeliet, er zijn vele soorten maar de russische mijn in Karelië heeft volgens mij de beste, zelf gebruik ik deze:https://store.shungite.com/polished-shungite-pyramid-60.html  maar er bestaan ook armbanden en halskettingen.

 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe schadelijk is de straling van een modem/router ?


@CDTI  schreef:

Met aluminiumfolie afplakken blokkeert de straling, ook afstand vermindert de blootsteling.  Een prima bescherming biedt ook sugeliet, er zijn vele soorten maar de russische mijn in Karelië heeft volgens mij de beste, zelf gebruik ik deze:https://store.shungite.com/polished-shungite-pyramid-60.html  maar er bestaan ook armbanden en halskettingen.


Dat van aluminiumfolie en afstand klopt.

Dat punt met  sugeliet daar stel ik mij toch vragen bij. Absorbeert deze steen de stralen of stoot hij deze af? Hoe kan deze steen je beschermen? Niet wetenschappelijk onderbouwd!

https://skepp.be/nl/paranormale-gaven-bijgeloof/geneeskrachtige-kristallen-de-feiten-achter-de-mythe

 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Hoe schadelijk is de straling van een modem/router ?


@Twinky  schreef:

Ik heb in de modem instellingen het draadloos netwerk uitgezet en een router aangesloten die verder van mijn bed hangt via kabel. Nu hoor ik van een vriend dat een modem altijd signalen blijft afgeven.

 

Is het echt ongezond ? Zou ik de modem best verplaatsen ?


Hoe ongezond straling is zijn de meningen verdeeld, maar met WiFi vlakbij jouw bed is de blootstelling toch héél dichtbij gedurende langere tijd ...

 

De modem die je hebt is een HGW (modem+router+wifi), waarschijnlijk de CH7465LG-TN.

Ik zou die gaan omruilen (in een Telenet Center) voor de CV8560E (ook "E-router" genoemd).

  1. dit is een HGW zonder WiFi aan boord. Hiervan ben je dan wel 100% zeker dat hij geen WiFi uitstraalt, ook niet het WiFree signaal 😊.
  2. Deze is uitermate geschikt om gebruikt te worden met een eigen router (Mac passtrough bridge).