Beantwoorden
Nico_DLttr
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Hoe sterk netwerk maken met modem, switch & Linksys?

Hallo,

Ik heb een modem /router van telenet (docsis 3.1) waar ik een Linksys velop Router heb op aangesloten. Aan die Linksys velop zat een switch met oa. Mijn Philips Hue britch en Tado britch. S’avonds was het internet vaak traag. Met een downloadsnelheid van 70 mbps en upload 9 mbps. Toen heb ik mijn abonnement bij telenet aangepast naar One up. s’Avonds deed ik een speed test met vergelijkbare resultaten als voorheen. Na wat opzoekingswerk heb ik dan mijn telenet modem/router verbonden met de switch en daaraan mijn Linksys velop aangesloten met een ethernet kabel. Yes, download snelheden tussen de 550 mbps en 700 mbps! Verlost van het trage internet. Maar mijn vreugde bleek van korte duur. Toen ik mijn apple homekit opende stelde ik vast dat alles wat via ethernet kabel verbonden was niet meer werkte. Alles werkte prima op de eigen Hue app. Maar kreeg dit niet meer verbonden met mijn apple homekit. Ik vermoed dus dat mijn hue britch en mijn homekit op een ander internet zitten.  Nu kon ik alles terug aansluiten zoals vroeger, zodat alles wel terug werkte. Maar dan zit ik weer met dat traag internet. Wat uiteraard ook geen oplossing is. Wie kan er helpen? Hoe krijg ik alles terug op 1 lijn?  Wat kan ik doen?

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Modem - switch- Linksys velop

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe sterk netwerk maken met modem, switch & Linksys?

De enige oplossing is om alles op je linsys aan te sluiten en er 1 netwerk van te maken. Dan krijg je deze situatie: Telenetrouter 192.168.0.1 - Linksys Velop (fixed in te stellen adres aan de WAN kant) 192.168.0.10 (gateway 192.168.0.1 en subnetmask 255.255.255.0) en alle andere apparaten achter de linksys 192.168.X.y, waarbij X alles kan zijn behalve 0 en y het adres is dat je apparaten krijgen van je Linksys Velop. En dan is alles met elkaar verbonden. Want het trage internet komt vermoedelijk door een IP conflict.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Nico_DLttr
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Hoe sterk netwerk maken met modem, switch & Linksys?

Bedankt voor je antwoord. 
Ik begrijp dat ik alles terug op 1 lijn moet krijgen. Helaas ben ik een leek op dit gebied. Maw hoe begin je aan zoiets? 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe sterk netwerk maken met modem, switch & Linksys?

In "mijn.telenet.be" schakel je de Wifi uit. Je sluit dan met een UTP kabel een lapTop aan op je eigen router, nog voor je deze aansluit op de Telenet modem/router.. Je kijkt welk IP adres je krijgt, vermoedelijk iets zoals 192.168.1.X en surft dan via uw browser naar IP 192.168.1.1. Het cijfertje in het rood moet hetzelfde zijn. Je zal dan het menu van je eigen router kunnen komen. Daar stel je eerst het gedeelte WiFi in. Een login en paswoord. Dan ga je op zoek naar het gedeelte WAN. Dit geef je een vast IP adres. 192.168.0.10 bijvoorbeeld. Dit ligt buiten de DHCP zone van de Telenet modem/router. subnetmask 255.255.255.0 en gateway 192.168.0.1. DNS servers kan je bijvoorbeeld 1.1.1.1 en 4.4.4.4 nemen.

Nu pas sluit je uw eigen router aan op de modem/router van Telenet. Dus de WAN poort verbinden met een LAN poort op de Telenet HGW. Alle apparaten die bekabeld zijn sluit je nu aan op de LAN poorten van je eigen router. Draadloze apparaten sluit je aan via het Wifi netwerk dat je hebt aangemaakt op je eigen router.

Enkel een Digicorder of digibox (als je dat hebt) moet je aangesloten laten op de HGW van Telenet. Een TV-box mag op je eigen router.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.