Hoe sterk netwerk maken met modem, switch & Linksys?
Hallo,
Ik heb een modem /router van telenet (docsis 3.1) waar ik een Linksys velop Router heb op aangesloten. Aan die Linksys velop zat een switch met oa. Mijn Philips Hue britch en Tado britch. S’avonds was het internet vaak traag. Met een downloadsnelheid van 70 mbps en upload 9 mbps. Toen heb ik mijn abonnement bij telenet aangepast naar One up. s’Avonds deed ik een speed test met vergelijkbare resultaten als voorheen. Na wat opzoekingswerk heb ik dan mijn telenet modem/router verbonden met de switch en daaraan mijn Linksys velop aangesloten met een ethernet kabel. Yes, download snelheden tussen de 550 mbps en 700 mbps! Verlost van het trage internet. Maar mijn vreugde bleek van korte duur. Toen ik mijn apple homekit opende stelde ik vast dat alles wat via ethernet kabel verbonden was niet meer werkte. Alles werkte prima op de eigen Hue app. Maar kreeg dit niet meer verbonden met mijn apple homekit. Ik vermoed dus dat mijn hue britch en mijn homekit op een ander internet zitten. Nu kon ik alles terug aansluiten zoals vroeger, zodat alles wel terug werkte. Maar dan zit ik weer met dat traag internet. Wat uiteraard ook geen oplossing is. Wie kan er helpen? Hoe krijg ik alles terug op 1 lijn? Wat kan ik doen?
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Modem - switch- Linksys velop
Opgelost! Ga naar oplossing.