24770
netweters
|
152559
antwoorden
|
20720
vragen
|
Hallo,
Wij zouden heel graag overschakelen van proximus naar telenet.
Voor de aanvraag van internet van Telenet moeten we aanduidelijk of er reeds een kabelaansluiting aanwezig is. Dit weten we echter niet...
De vorige bewoners hadden (volgens mij) telenet, wil dit zeggen dat er dan automatisch ook nog een kabelaansluiting aanwezig is?
Of moet je sowieso klant zijn van telenet om een kabelaansluiting te hebben?
Groetjes
Als de vorige bewoners Telenet hadden, dan heb je sowieso een kabelaansluiting. Als ik me niet vergis, dan proberen ze die zo dicht mogelijk aan de straatkant te zetten. Normaal gezien heb je dus ergens een zgn. NIU, wit of zwart.
Let wel: soms bevindt zo'n aansluiting zich in de kelder/zolder.
Wil je die enkel voor Internet gebruiken, dan is de aansluiting voldoende en daar betaal je niets voor. Wil je echter (digitale) televisie, dan betaal je maandelijks een bedrag.
Als het een oud appartement betreft dan zou het kunnen dat je enkel (digitale) tv kan krijgen, maar geen internet/telefoon-abonnement.
Voor zulke vragen kan je best telefonisch contact opnemen met de Telenet Klantendienst voor nieuwe abonnementen op 0800 66 046.
Er kan eventueel een kabelaansluiting (geweest) zijn. De klantendienst (of Center) ziet dit zeker in zijn database. Het kan eventueel zijn dat de vorige bewoner de aansluiting verwijderd heeft. Wat nogal eens gebeurde als Proximus kwam installeren.
Je kan wel een en ander nazien . Bij rijhuizen is er meestal een gevelaansluiting. Is dit er dan zal er een kabel vanaf dat bakje uw huis binnengaan en die moet je terugvinden. Is die er niet dat kan je vrij makkelijk zelf terug een kabel voorzien.
Op de buiten is het soms nog op een paal en daar vind je ook dergelijke aansluiting en dan gaat er een kabel via de lucht of via de grond naar uw huis. Terugvinden waar die binnenkomt is terug de boodschap. Is die er niet moet je terug een kabel voorzien die ondergronds loopt tot op straat en dan lang genoeg is om aan te sluiten op de paal.
Een andere mogelijkheid is een grijs bakje die tussen twee percelen staat en daar is het moeilijker om de aansluiting te volgen.
In een appartement kan je navragen of er andere bewoners telenet klant zijn. Zo ja dan loopt er meestal een kabel vanuit de technische ruimte naar elk appartement.
Indien je alleen TV kan hebben in dit appartement moet je contact opnemen met de syndic en die kan een aansluiting vragen bij Telenet aan voordelige voorwaarden.
Aan de kust heb je veel een rijgnet (enkel analoge tv mogelijk en dtv, geen iDTV, internet en tel)
Meestal zie je de kabel lopen aan gevel, of van paal oftewel via de grond maar deze kan je natuurlijk niet volgen,
Bij nieuwe woningen komen alle kabels toe in technische ruimte, bij oude woningen echt overal : kelder, zolder, living ,...
Telenet center kan dit zien in hun programma
oh oké super!
Volgens mij is het dan in orde.
Dit hangt in onze berging :
Dit is dan voldoende voor een internet-verbinding?
alvast bedankt!
Denk dat er iets mis is gegaan met de upload van foto, zie niks 😛
Dat onderste zwarte apparaat is de NIU (versterker) dus dan mag je aannemen dat er een telenetaansluiting is.
Om internetverbinding te hebben moet er ook nog een modem zijn, maar moest er die niet zijn wordt die door telenet geplaatst.