Beantwoorden
Tomvandenbrande
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Hoe wifi-snelheid via wifi-powerline verbeteren?

Hallo,
 
Ik contacteer jullie met betrekking tot de wifi-powerlines die ik sinds +-3 maand gebruik. 
 
De verbetering van ons Wifi netwerk is namelijk onbestaande, terwijl ik wel alles goed heb geïnstalleerd of dat denk ik toch (en meermaals herinstalleerd met hoop op beter resultaat). In bijlage kunnen jullie terugvinden:
 
1) Foto van Wifi powerline, waarbij alle LEDs branden en ik begrijp dat deze dus werkt.
2) Speedtest via Telenet-app naast Rooter. Deze download en upload snelheid lijkt me ook al behoorlijk pover? Rooter bevindt zich centraal op gelijkvloer, bureau (zie 3)) op eerste verdiep op +- 4 meter op het centrum van de woning
3) Speedtest aan bureau op 4 meter van de Wifi powerline (centraal geïnstalleerd op eerste verdiep).
 
Kunnen jullie aangeven of alles correct is geïnstalleerd? Indien ja, van waar de nog steeds zwakke wifi verbinding?
 
Alvast bedankt,
 
TomIMG_0012.jpgIMG_0014.PNGIMG_0015.PNG
 
Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Wifi powerline
0 Likes
3 reacties
Ex-Netweter
 

Hoe wifi-snelheid via wifi-powerline verbeteren?


@Tomvandenbrande  schreef:
Indien ja, van waar de nog steeds zwakke wifi verbinding?

Elektriciteitskabels zijn niet gemaakt om data over te versturen. Elektrische apparaten van jezelf of je buren kunnen de powerline-verbinding storen.

De betrouwbaarste oplossing is netwerkkabel aanleggen naar de plaats waar je Wifi nodig hebt en een Wifi 6-toegangspunt bekabeld aansluiten. Zo'n Wifi-toegangspunt is overal verkrijgbaar in de handel.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Hoe wifi-snelheid via wifi-powerline verbeteren?

1) Dit lijkt me de powerline voor aan de kant telenet modem/router en heeft geen WiFi access point.

2) Dit lijkt me een test in de wifi 2,4GHz band met gewone bandbreedte. De 5 GHz band is meestal sneller.

3) Hier heeft de GSM geen WiFi verbinding en gebeurt de test via het G4 GSM netwerk


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe wifi-snelheid via wifi-powerline verbeteren?

Op jouw afbeelding 3 staat er rechts boven 4G zoals @Janneke_Dust reeds opgemerkt heeft.

Gaat het over dezelfde powerline die verplaatst hebt?

Ik raad je aan om via mijn Telenet één netwerk af te zetten en een ander SSID te geven aan bijvoorbeeld het 5 GHz signaal door het toevoegen van het cijfer 5. Zo kan je het verschil zien tussen een verbinding op 2,4 GHz en 5 GHz.

Als je van ruimte veranderd en je gebruikt hetzelfde toestel om de snelheid te testen, zet dan eerst de Wifi uit en dan terug aan. Stel dat je uw eerste test bij de modem/router van Telenet doet, je gaat dan naar een andere ruimte waar er een Wifi powerline is, dan is de kans groot dat je toestel verbonden blijft met de modem/router. Door Wifi op je toestel waarmee je test eerst uit te zetten en dan terug aan te zetten gaat het toestel in principe het sterkste signaal kiezen. (Met een goed mesh systeem ga je naadloos over van de ene satelliet naar de andere, met de powerlines is dit niet noodzakelijk zo.

Bekijk eens het eendraadsschema van je elektrische installatie. Kijk of je powerlines op een zelfde lijn kan zetten (onder een zelfde zekering). De omweg via de zekeringskaast is een vertragende factor.

Heb je twee sets powerlines? Zo ja dan moeten ze samen gekoppeld zijn en niet het de twee van het ene set koppelen en dan de twee van het andere set, want dat gaat enorme vertraging geven: de signalen storen elkaar en elke communicatie van een powerline van het ene set met een powerline van het andere set moet vie de modem/router.

Het kan helpen indien je een goede vermelding doet van het aantal powerlines en hoe en waar ze verbonden zijn.

0 Likes