24748
netweters
|
152294
antwoorden
|
20688
vragen
|
Beste,
Sinds enkele weken ervaren wij problemen met het internet. Het steeds uitvallen van verbinding en hoge ping.
Ze zijn de Router komen vervangen, maar dat heeft het niet opgelost.
Volgens de pingplotter test lijkt het niet te liggen aan de modem.
Heeft iemand hier ervaring mee of kan mij helpen om dit op te lossen ?
Alvast bedankt!
mvg,
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Hoge Packet loss
ipv6 eens uitschakelen in je computer netwerksettings?
is het dan weer beter
test je draadloos of over een utp kabel?
welk is uw ipv4 ping naar telenet.be
Hier ook,
Geel = High Latency
Groen = goed
Het zou de kou kunnen zijn hou het in de gaten
Kijk donderdag eens dan wordt het warmer of er een verschil is
Nee, dit gebeurd al veel langer alleen minder frequent.
Update:
Modem ging plat rond 01:36 en terug online 03:05
En nog en screen van Unifi
Unify, dus je gebruikt een eigen router of niet ? hoe is je install ?
Als je de packet loss ziet, is die gemeten achter je unify of rechtstreeks aan de modem ?
kunnen de afbeeldingen nog niet zien, maar is wel nuttige info om te verschaffen denk ik. Kan zeker aan Telenet liggen, maar ook de Unify is zeker niet flawless, geen enkel toestel is dat, dus beetje extra info zou nuttig zijn voor de audience hier
Ja eigen router (Dream Machine Pro), via een bridge van telenet modem (CV8560E). De modem wordt ge-pinged via UptimeRobot op de 5 min. De grafieken komen van de UI dashboard zelf. Ik krijg email van UptimeRobot als er iets gebeurd. Ik heb ook een Synology die stuurt ook emails als de connectie verbroken is.
ok, maar de test loopt van achter de Unify dus, want staat in bridged mode.
Kan je dezelfde test eens doen rechtstreeks achter de CV8560E, die zal ook over publieke IP beschikken, dus kan perfect, mogelijks praktisch natuurlijk iets lastiger, maar kwestie van wat dingen uit te kunnen schakelen, Setup op zich is uiteraard prima, velen gebruiken die mode.
tenzij ik een kant-en-klare install kan vinden, ja, maar ik heb echt geen zin op 3uur te spenderen om allerlei tools op te zetten
ok, uw beslissing uiteraard.
Idee is gewoon dingen uit te sluiten, perfect ok als je dat niet ziet zitten, begrijpelijk ook, maar dan kunnen we remote weinig toevoegen vermoed ik, dus ga je je best begeven tot klantendienst, maar met eigen apparatuur is dat een extra horde vermoed ik