24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik heb een One, mijn ma heeft een identieke One (zelfde modem, zij heeft wel nog digicorder ipv tv box).
Mijn ma werd onlangs overgezet naar 'nieuw computersysteem' van Telenet, ik zit nog op het oude ('Mijn Telenet' is nog met van die gekleurde 'tegels').
Mijn ma heeft een mail gekregen dat ze op 24/04 van sneller internet kan genieten, ik heb geen mail bekomen van Telenet.
Mijn vraag: is de internetsnelheidsverhoging enkel voor mensen die reeds naar het nieuwe computersysteem werden overgezet of is die voor iedereen met een One? En kan je hier eventueel iets aan doen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Modem is nieuw , kabel is nieuw , PC is 15 maanden oud.
Wat zou foute configuratie kunnen zijn ?
Ik val hier in herhaling:
Heb je je HGW (modem/router) eens opnieuw opgestart?
Ik kreeg de nieuwe snelheden nadat ik dit gedaan heb.
Modem herstarten hielp ook niet.
Kabel
Uploadsnelheid is wel hoger , 18 Mbps.
Heb cat 6 kabel.
Hallo Telenet , de abonnementsprijzen laten stijgen gaat snel , de beloofde snelheid daarentegen...
Als jou installatie thuis op orde is,haal jij de beloofde snelheid ook.
Zelfs met een oude docsis3.0
Dit moet ik toch even tegenspreken 😉
Met Eurodocsis 3.0 modem haal ik 182Mbps, ik veronderstel met Eurodocsis 3.1 modem zal ik waarschijnlijk de 250Mbps wel halen.
Snelheid cappen doen ze bij Telenet.Ik haalde in 2021 al 1Gbps met een docsis3.0
Toevallig heb ik vanmiddag de snelheid eens getest. Laptop met netwerkkabel rechtstreeks verbonden met mijn Eurodocsis 3.0 modem haal ik een snelheid van 230 Mbps download. Dezelfde test met Wifi op het 5 GHz signaal eveneens 230 Mbps download. De Upload was in beide gevallen 19 en een pruts Mbps.
Ik werk altijd met Wifi via de powerline, dus helemaal geen ideale omstandigheden, maar ik ben er best tevreden mee:
Cat 5 of 6 maakt geen verschil.
Ik werk al 10 jaar met Belkin Cat5
Naar wie moet ik anders wijzen ? Mijn bakker ?
Wat is er fout aan mijn installatie ?
Nieuwe modem wil niets zeggen
Kan altijd 'n fout inzitten
Ruil mem om in 'n Telenet center,dan weet je al iets meer.