Beantwoorden
Polleke
Professional Beetjesweter
Berichten: 20
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hulp nodig met optimaal instellen van access point

Dag iedereen, ik heb een 24*8 DOC 3 modem en drie AP7465CE-TN accespoints in mijn huis staan.

Desondanks heb ik nog steeds barslechte WIFI en geeft de verbinding meermaals per dag "geen internetverbinding" aan. Bedraad werkt het allemaal wel. Heb net ook alles gereset met de verborgen knop achteraan op de toestellen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat heel dat internetgebeuren hier nu eens EINDELIJK werkt zoals het zou moeten. Kan iemand mij daarmee helpen aub? Me laten weten welke instellingen ik moet instellen enz. Alvast een heel dikke, dikke merci !

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Moeten accespoints dezelfde instellingen als modem?

0 Likes
19 reacties
Polleke
Professional Beetjesweter
Berichten: 20
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hulp nodig met optimaal instellen van access point

Ik zie nu dat mij WIFI een zelftoegekend IP adres gebruikt : 169.254.111.124
Telenet WIFI : geen internetverbinding

Modem staat in de garage, vandaar gaat er een kabel naar de living naar AP1.

AP2 staat ook in de garage maar helemaal aan de andere kant, daar gaat vanuit de modem ook een kabel en daar staat mijn alarm op aangesloten.

AP3 staat boven en ook daarop komt een kabel vanuit de modem op.
De drie kabels die uit de modem komen zijn allemaal aangesloten op de blauwe ingang van de AP's.
Vanuit AP2 vertrekt er een kabel naar de Apple Airport en die heeft een eigen netwerk. Op die Airport staat mij Mac via een kabel aangesloten.
Bedraad werkt alles perfect en ook het netwerk van de Apple heeft een internetverbinding.
Enkel WIFI op het Telenetnetwerk (dit is telenet-8B5F1D2) werkt dus niet. Ergens moet er een aansluiting of instelling niet goed zijn maar ik ben ten einde raad...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hulp nodig met optimaal instellen van access point

@Polleke  Dat is een zogenaamd APIPA adres. Door het toestel aan zichzelf toegekend. Geeft aan dat er geen verbinding is met een DHCP server en dus ook niet is opgenomen in uw netwerk. Eerst en vooral uw bekabeling nakijken. Of uw Wifi instellingen op uw toestel.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Polleke
Professional Beetjesweter
Berichten: 20
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hulp nodig met optimaal instellen van access point

Bedankt voor uw snelle antwoord !
Dus gewoon de kabels die uit de modem komen allemaal op de blauwe poort aansluiten?

En dan op alle AP's de reset knop indrukken?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hulp nodig met optimaal instellen van access point

@Polleke 

Zorgen dat alle kabels goed insteken. De kleur van de poorten ken ik niet. Dat moet je in de handleiding zien.

0 Likes
Polleke
Professional Beetjesweter
Berichten: 20
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hulp nodig met optimaal instellen van access point

Alle kabels dus nagekeken en waren allemaal goed.

Heel de boel nog maar eens gereset en nu is het weer even stabiel.

Fingers crossed dat het nu zo blijft.

Iedereen alvast bedankt voor de reacties !!

0 Likes