Beantwoorden
PeterS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

IP Camera benaderen via IP adres in browser

Ik heb zonet een IP WIFI camera gekocht, die zou ik eigenlijk willen gebruiken in combinatie met mijn Gogogate app om mijn sectionale poort te bedienen. Nu heb ik de camera al gekoppeld aan mijn Wifi netwerk, en via een bijgeleverde App kan ik de camera bekijken en bedienen via mijn iPhone. Maar om de cam te linken met de garagepoort app, moet ik het IP adres ingeven. Daar knelt het schoentje, dat werkt dus niet. Ik kan via mijn router wel te weten komen wat het IP adres is van de camera, maar als ik dat IP adres ga ingeven in mijn browser, kan deze niet verbinden. Het gaat hier dus om verbinden van de camera in een lokaal netwerk. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Het gaat hier om deze cam:

https://www.xclusive-deals.nl/a-47435112/gebruiksaanwijzingen/gebruiksaanwijzing-outdoor-camera/

Thanks!

0 Likes
9 reacties
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

IP Camera benaderen via IP adres in browser

Je moet uw publiek ipadres weten en een bepaalde poort mee geven. Die poort forward je dan naar je intern ip adres.

Publiek ipadressen (dynamic ip) wisselen nogal eens en daarom bestaan er sites no-ip. In plaats van je ipadres geef je dan een accountnaam in die je automatisch naar het juiste ipadres doorverwijst.

vb: test.no-ip.com

Deze moet je dan up-to-date houden.

Stel dat het interne  ip adres van je camera 192.168.0.50 De poorten die de camera gebruikt zullen ongetwijfeld in de handleiding staan.  vb 8000.

In je router forward je dus poort 8000 naar ip 192.168.0.50

In je app geef je in plaats van ipadres test..no-ip.com:8000 in.

Als alles goed geconfigureerd is zal je camera te bereiken zijn via dat adres

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
PeterS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

IP Camera benaderen via IP adres in browser

Bedankt voor je reactie. Het is niet de bedoeling om de cam te bereiken via het internet van buitenaf. Daarvoor zal de Garagepoort app zorgen. Moet ik die port fwd ook doen om mijn camera lokaal te kunnen verbinden?

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

IP Camera benaderen via IP adres in browser

Nee, voor lokaal bereik moet je dat niet doen.

Wat je wel kan doen is je camera een vast ip adres geven. Dan weet je zeker dat hij altijd dat ipadres heeft.

Als het via DHCP gebeurt kan het ook wel eens gebeuren dat je camera wisselt van ipadres

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP Camera benaderen via IP adres in browser

Wij gaan hier ervan uit dat je met 1 router werkt? Telenet modem only en eigen router of Telenet HGW (modem/router)?  Dan rest nog de vraag op welke poort die camera aangesproken wordt. Want meestal, om reden van meerdere camera's of andere toepassingen, wordt een verschillende poort gebruikt. Kan je eens gaan kijken in de interface van de camera of je daar iets van netwerk/poorten instelling ziet? Het kan gebeuren dat je app verbinding maakt via de specifieke RTSP of SDK poort. Als je daar de HTTP poort kan veranderen doe dat ook maar. Zet deze op poort 9090 bijvoorbeeld. En uiteraard zoals aangegeven een vast Ip adres ingeven tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.49.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
PeterS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

IP Camera benaderen via IP adres in browser

Ik heb het IP adres manueel gezet op 192.168.0.255 en de poort is 5050.

Ik werk met een standaard modem, maar in de huiskamer staat wel een Access Point van Telenet zelf om de wifi te versterken, maar die heeft uiteraard dezelfde SSID als de router.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP Camera benaderen via IP adres in browser

Rap veranderen dat IP adres. Je gebruikt het broadcast adres van je netwerk voor je toestel.

192.168.0.0 = je netwerk

192.168.0.1 = default gateway

0f 192.168.0.254 = default gateway

192.168.0.255 = broadcastadres

Dit zijn normaal adressen die je per definitie nooit mag toekennen aan devices.

Wat wel kan bij Telenet is een adres tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.99.

vanaf 192.168.0.100 wordt toegekend door DHCP

https://nl.wikipedia.org/wiki/Broadcastadres



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

IP Camera benaderen via IP adres in browser

Een ip adres instellen tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.100

Dan zit je met dat ip buiten de DHCP toegekende ip's.

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
PeterS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

IP Camera benaderen via IP adres in browser

Ik heb het IP adres aangepast, maar nog steeds kan ik niet verbinden via IP. 😞

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP Camera benaderen via IP adres in browser

Je zal een specifieke poort nodig hebben. Maar welke? Dat kunnen we vanaf hier moeilijk uitzoeken. Volgens dat ik begrijp kan je via de app naar de instellingen menu. Kan je daar eens gaan kijken welke poorten gebruikt worden. Het kan zijn dat je er 4 terug vindt, nl HTTP, HTTPS, RTSP, SDK. Dit zouden we moeten te weten komen.

En die garage app waarvan sprake, staat op je smartphone, maakt die verbinding via je WiFi netwerk? Wat ik zou betwijfelen als je buiten op straat staat. Ik vermoed dat dit via je mobiel netwerk gaat. Dan zal je in "Mijn Telenet" de HTTP poort(80) moeten forwarden naar het IP adres van je camera.

Ik probeer gewoon alle mogelijke opties te overlopen.

En het antwoord van @Puch die in eerste instantie werd gegeven zal het dichtst bij de waarheid zitten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes