Beantwoorden
Danboy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Internet radio luisteren via Telenet Wi-Free

Ik wil mijn DAB+ radio die ook internetradio kan afspelen verbinden met Telenet Wi-Free maar lukt mij maar niet. Als ik het toestel thuis via de router verbind zijn er geen problemen maar ik wil mijn DAB+ radio en in het bijzonder de internet radio kanalen ook kunnen gebruiken op mijn buitenverblijf waar ik geen aansluiting heb maar wel Telenet Wi-Free ontvangst en het inloggen lukt mij niet ondanks de juiste gegevens. Graag advies hoe ik dit moet oplossen.

Met dank bij voorbaat,

 

Danboy

Tags (2)
0 Likes
19 reacties
Ex-Netweter
 

Internet radio luisteren via Telenet Wi-Free


@Danboy  schreef:

Wat ik wel al kan zeggen is dat als ik via Wi-Free manueel wil inloggen dan vraagt hij om te beginnen achter volgende gegevens:

Authentication - Open/WEP of WPA/WPA2

Encryption type - PSK AES/TKIP

en dan de Key/Wachtwoord.


Zoals ik hierboven schreef: jouw radio toestel ondersteunt de WiFree authenticatie niet ...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet radio luisteren via Telenet Wi-Free

@Ex-Netweter 

Gewoon ter info en uit nieuwsgierigheid.

Waarom is het inloggen op Wifree met een pc zo eenvoudig: Wifree selecteren, Telenet of internet login ingeven samen met bijhorend wachtwoord en met een smartphone of tablet zo moeilijk?

 

De pc hoeft niet eens Windows te hebben als besturingssysteem, het mag ook een Linux variante zijn. Maar waarom dan niet zo eenvoudig op Android dat toch ook een clone is van Lunux?

Danboy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Internet radio luisteren via Telenet Wi-Free

Philippe, bedankt voor het verhelderend antwoord, nu begrijp ik waarom ik die zaken zoals : EAP-TTLS, MSCHAPv2 enz niet kan ingeven.
Maar als ik nog even mag, komt dit dan omdat de WiFi client van mijn Radio/Tv hiervoor niet betaald of is dit gewoon een software probleem ?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Internet radio luisteren via Telenet Wi-Free

@Danboy 

De reden is dat jouw Radio/Tv een huis/tuin/keuken toestel is, met een eenvoudige WiFi client.

Deze ondersteunt niet de "WPA2-Enterprise" die nodig is voor Telenet Wifree

Danboy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Internet radio luisteren via Telenet Wi-Free

Bedankt Philippe en alle anderen die mij bij dit probleem geholpen hebben !

0 Likes