Beantwoorden
rik49
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Access point onzichtbaar in Mijn Telenet + onbereikbaar

Hoi, ik heb een witte Access Point (AP) aangesloten via een netwerkkabel aan mijn modem - type CH7465LG. De led-lichtjes welke branden zijn : wifi : continu groen, contectiviteit : continu groen en de onderste led-bar : continu wit. Dit is dus geen normale werking. De WifiAnalyser detecteert geen wifi-signaal van mijn AP. Bovendien wordt de AP ook niet gedetecteerd als 'aangesloten toestel' door mijn My Telenet. Na het toetsen op 'herlaad toestellen', wordt de AP nog steeds niet 'gezien'. 
Ik heb al meerdere malen het AP gereset en de stekker uit het stopcontact gehaald, maar zonder resultaten. Mijn netwerkkabel is van het juiste type.

Iemand een suggestie wat de oorzaak van dit euvel kan zijn ? 
Thx voor elk advies.
Rik49

0 Likes
14 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Access point onzichtbaar in Mijn Telenet + onbereikbaar

@rik49 

Sluit eens aan via een andere netwerkkabel.

Helpt het niet, wissel dan het ap tegen een nieuwe.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Access point onzichtbaar in Mijn Telenet + onbereikbaar

@rik49 

Als je AP niet te voorschijn komt in Mijn Telenet, contacteer dan Telenet om dit te melden.

 

Hoe denk je te kunnen zien met de wifi analizer of er al dan niet een signaal is van je AP?

 

Normal neemt je AP SSID en wachtwoord over van je Telenet modem/router.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Access point onzichtbaar in Mijn Telenet + onbereikbaar

@janne_man 

 

Wanneer je AP werkt dan zou je in uw WiFi Analyzer toch twee netwerken moeten zien. Zelfs al hebben ze hetzelfde SSID. Je ziet dan tweemaal hetzelfde SSID, maar op een ander kanaal. Plus de fabrikant. Die zal ook wel verschillend zijn.

En zelfs, indien we eens veronderstellen dat AP en router hetzelfde kanaal gebruiken en van dezelfde fabrikant zijn, dan nog zouden er twee signalen zichtbaar moeten zijn in de analyzer, en wel met een verschillende signaalsterkte.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Access point onzichtbaar in Mijn Telenet + onbereikbaar

@janne_man 

 

Hier een screenshot van wat mijn WiFi Analyzer weergeeft wanneer ik beneden in het bureau eens kijk.

Je ziet mijn 5 netwerken. Ik heb wel vijf verschillende SSID, maar dat maakt niet uit. Ze zullen steeds alle vijf zichtbaar zijn indien ze actief zijn. Desnoods dus met vijfmaal hetzelfde SSID en vijfmaal hetzelfde kanaal. In dit geval nu niet, maar dan driemaal hetzelfde kanaal 2,4 GHz en tweemaal hetzelfde kanaal 5 GHz. En desnoods vijfmaal dezelfde fabrikant. Maar het gaan steeds vijf lijnen zijn. Met allemaal een verschillende signaalsterkte.

 

Screenshot WiFi Monitor.jpg


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
rik49
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Access point onzichtbaar in Mijn Telenet + onbereikbaar

Louishufk,

Ik heb de AP al rechtstreeks op de modem aangesloten met de bijgeleverde netwerkkabel, en het resultaat is nog net hetzelfde. Groene leds en de witte ledbaar, die allemaal permanent branden.

Dus vermoedelijk vervangen, denk ik.

Thx voor het advies.

rik49
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Access point onzichtbaar in Mijn Telenet + onbereikbaar

Janne-man,

Ik heb de WifiAnalyser-app gedownload en die laat zien dat ik slechts wifi-signalen krijg vanuit mijn modem; niets vanuit de AP. Mijn AP heeft blijkbaar niet de wifi-instellingen van de modem overgenomen. Ofwel is AP defect ofwel correspondeert het niet tussen mijn modem en mijn AP.

0 Likes
rik49
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Access point onzichtbaar in Mijn Telenet + onbereikbaar

Stefaan,

Je uitleg klopt volgens mij.

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Access point onzichtbaar in Mijn Telenet + onbereikbaar

@StefaanH 

Je hebt gelijk. Ik was wat kort door de bocht. 

De wifi-analyzer die ik gebruik, heeft een instelling dubbele AP's samenvoegen. Ik denk dat dit de standaard instelling is. Als je op zo een samengevoegd AP komt, krijg je de gedetaillerde lijst als je erop klikt.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Access point onzichtbaar in Mijn Telenet + onbereikbaar

@rik49 

 

Zelfs wanneer je AP geen input krijgt via "mijn telenet" zou hij zijn signaal moeten uitsturen. Daar gaat dan het standaard SSID van Telenet opstaan en je gaat de signaalsterkte zien. Je kan er dan evenwel nog niks mee doen, maar je gaat zien dat het AP functioneert.

 

Ik heb een modem-only met eigen router, bij de installatie was er dus sowieso geen input van Telenet. De settings van mijn router worden begrijpelijkerwijze niet overgenomen, maar via "mijn telenet" kon ik na een tijdje wel de settings aanpassen. Dan was het afwachten tot die settings doorkwamen tot bij mijn WiFi powerlines. Voor een AP zou dat niet anders zijn. Dit tussen haakjes, 

 

Indien je echt geen signaal ziet dan is er iets mis met dat toestel.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
rik49
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Access point onzichtbaar in Mijn Telenet + onbereikbaar

Stefaan, ik denk dat ik mijn AP zal gaan omwisselen en daarna de nieuwe opnieuw installeren. 
Ik weet jullie Netweters te vertellen hoe het verder verloopt.
Alvast dank voor de adviezen.

grts Rik49

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Access point onzichtbaar in Mijn Telenet + onbereikbaar

@rik49 

 

Dat is nooit verkeerd.

 

Fingers crossed dat het dan OK is. Vergeet echter niet van de UTP kabel ook te testen, dat zeker zo belangrijk.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
rik49
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Access point onzichtbaar in Mijn Telenet + onbereikbaar

Heb intussen mijn AP omgeruild in een Telenet Center en de nieuwe AP geïnstalleerd. Nu is alles OK. Ik heb een enorme piek aan wifi-signaal en dat is het belangrijkste.
Nogmaals dank aan alle Netweters die me advies hebben gegeven.
Thx Stefaan en anderen.

Grts Rik49 

rik49
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Access point onzichtbaar in Mijn Telenet + onbereikbaar

Heb vandaag mijn bestelde Powerline ontvangen van Telenet. Bedoeling was en is om mijn wifi-bereik nog uit te breiden. Zouden die Powerlines in conflict kunnen komen met mijn AP ?

Grts rik49

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Access point onzichtbaar in Mijn Telenet + onbereikbaar

@rik49 

 

Als de toestellen naar behoren werken zou er geen conflict tussen AP en powerline mogen zijn. Die dingen kunnen netjes samen naast elkaar functioneren.

 

Het enige dat je in het oog moet houden is dat beide toestellen uitzenden op kanalen die elkaar zo weinig mogelijk storen. Vooral in de 2,4 GHz heb je weinig keuze, gebruik enkel kanaal 1, 6 of 11 voor toestellen die in elkaars bereik functioneren.

 

Ikzelf heb ook de combinatie AP en WIFi powerline actief en dat zonder problemen. Ik heb er wel voor gekozen om elk netwerk een eigen SSID te geven zodat ik steeds zelf kan beslissen met wat (of wie) ik connectie maak wanneer mijn client dat niet naar behoren zelf doet. Wanneer je alle toestellen hetzelfde SSID geeft kan je niet manueel ingrijpen.

Vergeet niet dat het uiteindelijk toch allemaal één groot netwerk is waarin alle toestellen elkaar kunnen zien, ongeacht of ze via kabel of één van de verschillende beschikbare WIFi netwerken verbonden zijn.. Het centrale beheer wordt door de router gedaan. Het zijn dus niet echt aparte , zelfstandige netwerken.

 

Maar die keuze moet eenieder voor zichzelf maken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.