|
25.601
netweters
|
158.387
antwoorden
|
|
21.366
vragen
|
Elke dag valt de internet connectie weg voor 2 minuten. Zowel wifi als via kabel. Reeds contact opgenomen met helpdesk om de logfiles te onderzoeken maar ze claimen dat ze niks zien. Ik heb hen nochtans de lijst met dag en uur doorgestuurd, want ik heb de exacte data in de logfiles van mijn alarmsysteem, gekoppeld via kabel. Heeft iemand dat ook voor ? Herstarten ze zelf mijn modem na software upgrade ?
Alle hulp en advies welkom.
Gerrit
Wij hebben geen glazen bol, als je ons "iets" meer zou vertellen hoe je netwerk eruit ziet of opgebouwd is ...
- welke modem?
- eigen router?
- switches, acces Points?
- welke apparaten?
Gebeurt dit op exxact dezelfde uren?
Op het eerste zicht een DHCP /renew issue?
Zal wel een fout zijn op straat, vraag eens aan de buren of die ook last hebben.
Dan stuk voor stuk met een klacht bellen, niet ver van mij vandaan was er ook een node waar wekelijks problemen waren met alarm systemen en het internet omdat die regelmatig een paar minuten uitviel.
Probleem was na genoeg klachten plotseling weg
Heb enkel de modem van Telenet en twee pods. Niks speciaals dus. Het uitvallen, telkens van 2 minuten, schuift elke dag ongeveer 20 minuten op. Als het een DCHP renew issue is, hoe kan ik dat oplossen ?
Gerrit