Beantwoorden
Mitchelino
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Internet valt constant weg

Hoi, 

Sinds enkele maanden had ik regelmatig last van mijn internet dat af en toe uitviel. Na contact met de klantendienst bleek mijn modem defect te zijn. 

Ondertussen heb ik hem (de zwarte versie) vervangen met de nieuwste versie (de witte) maar de problemen lijken nog erger geworden te zijn. 

Ik heb periodes van onbepaalde duur waar alles werkt zoals het moet maar daarna valt mijn internet weer uit.

Ik heb al geprobeerd om de modem te resetten, helpt niet. 

Ik heb geprobeerd om alle kabels na te kijken, lijken allemaal OK. 

Als ik op de pc 'problemen oplossen' doe bij mijn netwerk, krijg ik voornamelijk de foutmelding 'het externe apparaat of de externe bron accepteert de verbinding niet.'

Na wat opzoekwerk op google heb ik deze foutmelding teruggevonden en zou dit aan mijn proxy instelling of anti virus kunnen liggen. 

Dit zou me verbazen aangezien de problemen eveneens op mijn gsm zijn maar ik heb de oplossingen proberen toepassen (bijvoorbeeld windows firewall en anti virus tijdelijk uitschakelen) maar dit lijkt niet te helpen...

 

Mocht dit uitmaken: soms brand er onderaan een wit licht op de modem en zijn daarboven 3 groene lichtjes die branden. 

 

Kunnen jullie me eventueel helpen? 

Misschiend dat 'mijn telenet' niet afgesteld staat op de nieuwe modem? 

 

Alvast bedankt! 

 

Greetz

0 Likes
8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5854
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet valt constant weg

@Mitchelinokan u wat specifieker zijn hoe de verbinding wordt gemaakt met het internet ? Gebruikt u het op de pc via wifi of een vaste kabel? eventueel een eigen router er tussen of iets dergelijks ?


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mitchelino
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Internet valt constant weg

@patrick37 De pc is rechtsreeks verbonden met de modem via kabel. Geen router.
We hebben wel een wifibooster voor de gsm.

0 Likes
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Internet valt constant weg

Wat ik eerst adviseer voor je PC is toch een deftige netwerkkabel te plaatsen. Zeker eens een nieuwe nemen want omdat windows al zegt dat hij geen verbinding krijgt wil zeggen dat in je kabel ergens een breukje zit. Dus vervang die. Wat je wifi betreft, controleer via je gsm met een app hoeveel wifi er in je buurt is en welke kanalen er in gebruik zijn. Log dan eens in op je modem. Dat zou ik zeker nu ook eens doen en zet je kanaal instellingen op automatisch. Zeker het 5 GHz band ook activeren want je GSM zal hoogst waarschijnlijk hierop gaan aanmelden en daar is gewoonlijk het meeste vrij. Dus als eerste een nieuwe netwerkkabel tussen telenet modem en je PC dan via je pc inloggen op je modem via mijn telenet en je instellingen aanpassen.

Stefan Groenen
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Internet valt constant weg

Klantendienst bellen! Enkel de grote witte led op je HGW hoort constant te branden de groene leds moeten bij normale werking gedoofd blijven...

Never trust in Dust
0 Likes
RedsFan
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Internet valt constant weg

Zoals vorige poster zei, Enkel de witte led moet branden op de modem, als er andere lichtjes branden dan is er iets niet juist, dus best nog eens bellen dat ze eens de lijn checken met de nieuwe witte  modem aangesloten.


WiGo (25 GB) , 300 Mbps Down / 20 UP , Go with the Good Flow.....
0 Likes
Mitchelino
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Internet valt constant weg

@stefangroenen bedankt voor je respons! Ik heb eens een andere kabel geprobeerd maar problemen blijven. Alsook de instellingen nagekeken voor wifi...

@Domi1963 @RedsFan Ik heb eens gebeld en het enigste wat ze kunnen vaststellen is dat de modem geregeld uitvalt. Ik mag ofwel nog eens gaan omruilen ofwel technieker laten komen.
Ik ben hier wel skeptisch over aangezien het logotje van internetverbinding op mijn pc nooit verandert (er komt geen rood kruisje, enkel af en toe een geel uitroepteken). Wat normaal wel zou gebeuren als mijn modem uitvalt.
Een technieker laten komen lijkt me het best maar de 85€ minimum als het niet de fout is van Telenet schrikt me toch af.

0 Likes
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Internet valt constant weg

Door het feit dat je modem uitvald is het hhogstwaarscheinlijk een fout van telenet. Laat de technieker komen zodat hij alles kan uitmeten en zo het probleem jan vinden

Stefan Groenen
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Internet valt constant weg

@Mitchelino 

Zoals ik begrijp, heb je uw zogezegde zwarte (defecte) modem vervangen door een witte nieuwe modem en de problemen zijn nog steeds niet verdwenen? Dan zou ik de bekabeling tussen Uw modem en Uw NIU (versterker van Telenet) eens checken als ook de NIU zelf. Steekt deze nog goed in het stopcontact? Brand de Led continu groen op de NIU? Kijk dit eerst even na en als de NIU Led groen brand, trek hem misschien eens uit en kijk of je de coax kabel welke naar de modem vertrekt in goede staat is, en als je nog ingangen vrij hebt, wissel de coax misschien eens met een andere uitgang? Let wel niet gebruikte uitgangen moeten steeds afgesloten zijn met een afsluitweerstand van 75 Ohm. Kan je zien welke coax kabel van de NIU naar de modem vertrekt?

Succes!

Never trust in Dust
0 Likes