Beantwoorden
pieke130
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Internet valt regelmatig weg

Sinds een half jaar heb ik een Huawei P Smart. Toestel werkt zeer goed op alle gebieden.

De laatste weken valt de wifi echter steeds weg. Alle andere toestellen in huis blijven werken,zelfs een andere Huawei P SMart. Ik heb alles al nagekeken en geprobeerd en kan echt geen problemen vinden. Ik vraag me af wat ik kan doen om dit op te lossen.

Tags (1)
0 Likes
9 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet valt regelmatig weg

Een verschillend SSID geven aan wifi 2,4 GHz en 5GHz.

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Internet valt regelmatig weg

Voorkeursnetwerk instellen op 5.0 GHz.

Never trust in Dust
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Internet valt regelmatig weg

Heb je toevallig de Telenet Mobile app geïnstalleerd?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
pieke130
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Internet valt regelmatig weg

Dit heb ik ondertussen gedaan,maar zonder resultaat.

0 Likes
pieke130
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Internet valt regelmatig weg

dat zou ik kunnen doen,maar mijn gsm ondersteunt enkel 2.4

0 Likes
pieke130
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Internet valt regelmatig weg

ja hoor, maar helaas kan deze geen hulp bieden

0 Likes
pieke130
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Internet valt regelmatig weg

Ondertussen heb ik dus gemerkt dat het ook op andere toestellen is.

Het wifi signaal is goed, maar er lijkt geen goede snelheid te zijn...

0 Likes
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Internet valt regelmatig weg

Het probleem kan zijn de modem van telenet. Deze gaat kijken wat voor toestel het is en wie voorrang heeft. Hier kan je helaas weinig aan doen of een eigen router plaatsen die dit niet doet. Normaal moeten nieuwe GSM wel de N versie van wifi ondersteunen en zou die daar ook automatisch op verbinden en zeker de 5 GHz band nemen. Anders zou ik ook eens kijken naar updates voor je GSM en eens een volledige herstart doen van je modem

Stefan Groenen
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Internet valt regelmatig weg

@pieke130 Ik had in begin (maart) ook problemen met uitval van WiFi en dit ook op de 2,4 GHz band. Ik heb toen een competente Telenet medewerker aan de lijn gehad en deze stelde mij iets voor om te proberen. Je moet naar mij niet luisteren want sommigen denken dat ik nog in sinterklaas geloof, maar het volgende WERKT WEL BIJ MIJ op de 2,4 GHz band.

1) ga naar de instellingen van uw modem via mijn Telenet.

2) ga naar mijn netwerk

3) ga naar de details van uw modem

4) ga naar signaal, waar normaal de beide bandwitchen zichtbaar zijn, dus de 2,4 GHz en de 5,0 GHz band. 

5) zet het kanaal van de 2,4 GHz band i.p.v. op automatisch eens op kanaal 8 en de 5,0 GHz band laat je ongewijzigd op automatisch staan

6) klik vanonder op bewaar instellingen.

7) wacht een paar dagen af en kijk of dit heeft geholpen. 

BIJ MIJ WAS DAT DE OPLOSSING! Sindsdien GEEN uitval meer op de 2,4 GHz band.

De telenetmedewerker verzekerde mij dat hij hiermee al verschillende mensen in gans Vlaanderen heeft geholpen.

Ik zou zeggen, het proberen waard. Helpt het niet kan je nog steeds een technieker laten komen.

Succes!!

Never trust in Dust
0 Likes