Beantwoorden
BeauLandsheere
Experienced Beetjesweter
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Internet valt weg om de 24 uur

Eventjes kort schetsen.
Sinds vorige zomer aangesloten bij Telenet, ondertussen nieuwste Modem + WiFi Pod.
Iedere maand bij aanrekening ging het internet even uit. Na een reset ging dit terug perfect. Maand na maand hetzelfde probleem. Begin februari dan toch even naar Telenet gestapt om een nieuwe modem aangezien die op het moment in storing ging. Vriendelijke ontvangst, liet zelfs een technieker komen om de lijn even te controleren. Terug thuis Modem aangesloten en technieker kwam 2 uur later langs. (12uur) Nieuwe NIU Geinstalleerd omdat deze toch wel verouderd was. ook Coax gecontroleerd, allemaal geen probleem. Dag erachter exact 24 later reset, geen WiFi meer. (12u20) Dag erachter zelfde probleem, opnieuw en opnieuw, met uitzondering van 10 minuten door herstart was dit tot op de minuut perfect. 13/02 gebeld, storing in de gehele straat blijkbaar om 16 uur. Zaterdag 14/12 zelfde probleem 16u20, terug Telenet gebeld, probleem idd zichtbaar iedere dag reset. Dinsdag technieker. Gezocht achter probleem, niets gevonden, alles werkte perfect. Factory reset van de Modem en terug weg. (10u30) Woensdag, bam, terug volledige reset. Lokale Telenet winkel gecontacteerd, direct langsgegaan, wss defecte Modem. Opnieuw geinstalleerd om 14u. Vandaag (19/02) 14u20 geen reset. Dacht het is opgelost. 5 minuten later reset. Telenet gebeld,.... Meneer heeft u een extra netwerk in huis die storing heeft?. Buiten dat alles wireless op Google en Philips staat en er een ASUSTOR aanwezig is op het netwerk geen enkel idee. Morgen technieker die langskomt om te kijken naar het netwerk ivm. een Evil Twin. Ooit van gehoord, dacht niet dat dit kon op mijn privénetwerk. toch even vragen hier dus vooraleer ik morgen terug bij de technieker sta die zegt dat er niets aan de hand is. iemand die dit probleem herkent?

7 reacties
BeauLandsheere
Experienced Beetjesweter

Kleine Update: Deze morgen in contact gekomen met technieker, ziet momenteel een probleem tussen mijn Tuya-Devices (rolluiken+garagepoort) en de Safespot. Safespot heb ik zelf niet aangevraagd en zit ook niet in mijn ONE abonnement. Kan wss een verspreking zijn, ging dit afleggen nadat een persoon een paar dagen terug hetzelfde probleem voorgeschoteld kreeg. Hopelijk hiermee opgelost.

BeauLandsheere
Experienced Beetjesweter

extra toevoeging 20/02, 19:40 internet terug weg, modem reset, resync issue. achter 5 minuten heropstart

Loolladin
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Dit probleem sleept bij ons ook al maanden aan. Ik heb weet van meerdere personen die hetzelfde probleem hebben. Telenet heeft al 3 keer de modem vervangen (zinloos). verder blijven ze beweren dat er niets mis is. Toch vreemd dat meerdere mensen bij ons in de buurt dit probleem ondervinden.

marcel3X
Experienced Meerweter
BINGO! De volle 100! Topicwurm! Goed bezig!

99/100 keer ligt t niet aan Telenet, tunnelvisie heet dat, zoek t probleem bij jezelf...

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@marcel3X  schreef:

99/100 keer ligt t niet aan Telenet, tunnelvisie heet dat, zoek t probleem bij jezelf...

Waar haal je die cijfers? Kristallen bol? ChatGPT?

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BeauLandsheere
Experienced Beetjesweter

Ondertussen ongv. een week verder. Het probleem waarschijnlijk gevonden, een defecte WiFi-Pod. Nieuwe gaan halen bij telenet en alles werkt tot nu toe prima.

Loolladin
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Straffe uitspraak. Maar ik kan je garanderen dat ik niet bij die 99 ben.