Beantwoorden
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 173
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Is de 360° Modem compatibel met AP7465CE-TN via UTP?

Ik vraag mij af of deTelenet 360° Modem compatibel is met de AP7465CE-TN via utp kabel aangesloten ?

 

Titel gewijzigd door Anissa (mod) | Vorige titel: Telenet 360° Modem

6 reacties
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Is de 360° Modem compatibel met AP7465CE-TN via UTP?

De Telenet 360 modem doet mesh, via Plume, en is dus 100% compatibel met de pods.

Maar dat wil niet zeggen dat je je oudere access points niet meer kan gebruiken, is gewoon iets minder optimaal.  Bovendien is je modem nu wifi6 en de oudere APs wifi5, wat je host sneller kan doen beslissen naar de modem te connecteren.

Maar dus niets houdt u tegen om de AP te blijven gebruiken, "spreekt" enkel niet met de modem zoals de mesh pods, om devices te gaan sturen naar bepaalde AP enz.

Dus bvb modem is de garage en AP ergens in de living is perfect ok.  Enige echte limitatie is dat de 360modem geen split SSID ondersteunt, mocht je dat al gebruiken.

e10
Freshman Veelweter
Berichten: 173
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Is de 360° Modem compatibel met AP7465CE-TN via UTP?

Het oude AP zou boven blijven staan verbonden via UTP kabel komende van de nieuwe modem 360 beneden. Beneden zou ik 3 pods 360 plaatsen. 

Ik ben bang dat de pots in conflikt gaan komen met het AP. Of gaat dat niet gebeuren ?

Volgens Telenet kan ik maar max 3 pots huren blijkbaar.

BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Is de 360° Modem compatibel met AP7465CE-TN via UTP?

Dat gaat perfect werken.

Als de AP  te kort bij de mesh zou staan, kan de intelligence vd mesh zeggen dat die een conflicting network is (je gebruikt zelfde SSID/pwd op mesh en op de AP) en/of iets minder ideale sturing doen van de host devices, maar op zich geen enkel probleem.  Zoals steeds moet je voldoende afstand respecteren tussen de APs onderling, of AP/mesh pods onderling, afhankelijk van gebruikte materialen iets van een 2 muren en/of muur + plafond kan je als approach gebruiken, maar plafond kan al voldoende zijn afh van bvb gebruik ik van gewapend beton, specifiek geisoleerde owningen enz.  Te dicht bij elkaar geeft een te grote overlap vh wifi signaal, geldt overigens ook als je 2 pods vlak naast elkaar moest hangen, met als enige diff dat een app rond pod / mesh management daarvan indicatie kan geven, terwijl dat niet kan met combo pod/mesh stand-alone AP.

Puur functioneel gaat dat zijn ding doen, gaat je host ook gewoon roamen tussen de mesh pods en je AP als je van de ene area naar de andere gaat.  Zelfs mocht je de AP tussen de mesh pods plaatsen zou dat functioneel nog steeds kunnen werken, maar ga je mogelijks de mesh sturing in de knoei brengen, lijkt me beter dat te vermijden.

Geen idee waarom 3 een limiet is bij het huren, bent u daar zeker van ?  Ik ken geen enkele limitatie waarom 3 de max zou zijn in een mesh systeem, noch voor Plume pods, noch voor andere mesh, dus geen idee rond de max huurmogelijkheden.

e10
Freshman Veelweter
Berichten: 173
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Is de 360° Modem compatibel met AP7465CE-TN via UTP?

Bedankt voor je uitleg. Dan toch maar beter een pod 360 boven plaatsen ipv AP. Ik kan deze ook nog extra aansluiten met de UTP kabel die boven ligt.

Ik heb contact gehad met Telenet. Je kan max 3 pods online bestellen en thuis laten leveren. Wil je extra pods dan kan je deze ook online bestellen maar deze moet je dan zelf gaan ophalen in een Telenet afhaalpunt. Er worden maar max 3 pods thuis geleverd.

BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Is de 360° Modem compatibel met AP7465CE-TN via UTP?

ah, goed om weten

CaroO
Expert Moderator
Berichten: 41
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Verander-je-wachtwoord-dag

Is de 360° Modem compatibel met AP7465CE-TN via UTP?

Hey @e10! Je kan 3 Pods per keer bestellen. Daarna kan je extra Pods bijbestellen, indien nodig. Het maximaal aantal Pods is dus niet beperkt tot 3. 🙂


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewCaro | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.