Is er een max. voor het aantal toestellen via WiFi?
Hoi, Hey,
Sinds een aantal dagen ondervind ik het probleem dat sommige van mijn toestellen sporadisch de verbinding met mijn modem (CH7465LG-TN) verliezen. Direct daarna hersteld dit probleem zich weer automatisch. Het probleem stelt zicht met onder andere met mijn Sonos producten, Google Home,... . Na een klein onderzoek zie ik in de telenet-app dat er continu 30 toestellen verbonden zijn in mijn netwerk (WiFi en fixed) maar ik beschik over méér dan 30 wifi eindgebruikers. Wil dit zeggen dat ik niet meer dan 30 toestellen kan verbinden? Er zijn toch 254 IP adressen beschikbaar? Of zie ik dit verkeerd.
Mocht die 30 alsnog de limiet zijn, zou een bekabelde AP dan helpen om de heuvel op te lossen?
Misschien niet onbelangrijk : Ik ondervind nergens in gans mijn huis Wifi problemen met mijn Iphone, Macbook... Speedtesten zijn altijd mooi rond de 280Mbits Up en 19Mbits Down. Tijdens het gebruik van verschillende steamings kanalen ( Netflix, Spotify) heb ik niet meer last dan anders.
Hopelijk kan iemand van jullie mij een verlossend antwoord geven.
THX!!
PS : Nu al mijn toestellen (lichten, switches, PIR,...) aanpassen naar Zigbee / Zwave toestellen zou een dure aangelegenheid zijn 🙂
- Labels:
-
access point
-
modem
-
WiFi valt weg