Beantwoorden
Bieters
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Kan eigen access point WiFi versterken met zelfde SSID?

Hallo,

 

ik gebruik thuis de telenet modem en een gratis access point van telenet.

 

Graag zou ik ook achter in de tuin wifi krijgen. Bij telenet kan je nog een tweede access point huren, maar de voorraad is al meer dan een maand uitgeput.

 

Zou het ook mogelijk zijn dat ik mijn eigen access point koop? bv de TP-Link Omada EAP245. Ik heb reeds een netwerkkabel liggen naar de achtertuin.

Kan deze ook de wifi van telenet versterken op hetzelfde SSID?

 

Mijn telenet modem en access point zenden nu 1 gecombineerd signaal uit. Kan ik dit dan best opsplitsen dan in 5Ghz en 2.4Ghz in de mijn telenet configuratie?

 

Alvast bedankt.

Tags (1)
0 Likes
2 reacties
Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Kan eigen access point WiFi versterken met zelfde SSID?

Dit is zeker mogelijk om zelf een acces point aan te kopen. Je zal de wifi gegevens van de modem dan wel zelf handmatig moeten instellen op het acces point. Want het zal niet zoals bij de telenet toestellen automatisch je wifi gegevens overnemen. Je wifi opsplitsen in 2.4 en 5 ghz kan zeker geen kwaad, ik zou het zelfs aanraden.

 

Als het puur voor betere wifi dekking is en je geen extra utp poorten nodig hebt. Wat je ook kan doen is bij telenet een wifi powerline huren (geen powerline set) maar een stand alone wifi powerline. Je plugt deze in het stopcontact, steekt de internetkabel in en je wifi powerline fungeert als acces point. En als er binnekort weer in stock zijn kan je desnoods nog altijd de powerline gaan omruilen naar een ap.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Kan eigen access point WiFi versterken met zelfde SSID?

Niet twijfelen. Ben het eens met

@Cos_95, maar niet wat die powerline betreft. Een AP lijkt me de beste keuze.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.