24748
netweters
|
152281
antwoorden
|
20688
vragen
|
Hallo Lijkt me erg traag voor Giga internet met een nieuwe modem met 3 , wifi 360 pods geinstalleerd
https://telenet-prd.speedtestcustom.com/result/0c79fcc0-0ba3-11ee-8f05-e1897564f471
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Wifi snelheid Giga internet unlimited
WiFi pseed is gelinked aan meerdere factoren.
Er is enerzijds de modem, in uw geval met ingebwoude AP en de 360pods, maar er zijn vanalle andere factoren die meespelen naturlijk.
Welk toestel gebruikt u bvb om de speed te checken ? Er zijn voldoende voorbeelden van host devices die "sticky wifi behavior" vertonen en zo, eens connected op de 2,4Hz band bvb daarop blijven en niet roamen naar een beter punt met als gevolg: lage speeds, want op 2,4GHz zal dat altijd het geval zijn.
Heb je bvb al eens geprobeerd om net voor de test eens de wifi uit/aan te zetten, en de test opnieuw te doen ? Heb je al eens verschillende testen geprobeerd, bvb OOkla, of fast of ... ?
Blijft steeds hetzelfde?
Wat haal je op wired speeds ? kwestie van te zien of er niets mnis is aan het profiel, enzenz
Misschien is én een Wifi-zender in de modem én nog drie extra Wifi-pods te veel van het goede.
Misschien haal je hogere snelheden met alleen de Wifi-zender van de modem zonder Wifi-pods.
Snelheid hangt ook af van de Wifi-chip in je eigen toestel.
Dus, je kan best eens verschillende configuraties uitproberen met een minimum aan Wifi-pods.
Telenet installeert uit winstbejag ook meer Wifi-pods dan echt noodzakelijk.
Gisteren met een playstore app op mijn samsung mat hij tussen de 177 en 400 mbs wat voor mij voldoende is . Andere meting was met de telenet app op hetzelfde toestel en zelfde plaats