Beantwoorden
jdolmans
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

MAC-filtering voor meer dan 10 MAC-adressen

Hoe kan ik op Mijn Telenet onder "Mijn instellingen" - "Draadloze instellingen" - "Instellingen" - "MAC-filtering" meer dan 10 MAC-adressen ingeven.
Ik zou graag meer dan 10 MAC-adressen opnemen in de lijst, echter de interface biedt maar 10 regels op dit moment.
Of is dit enkel op te lossen door een eigen wifi-router achter de Telenet router te plaatsen en de wifi van de Telenet-router dus niet te gebruiken?

Tags (2)
0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

MAC-filtering voor meer dan 10 MAC-adressen


@jdolmans schreef:

Hoe kan ik op Mijn Telenet onder "Mijn instellingen" - "Draadloze instellingen" - "Instellingen" - "MAC-filtering" meer dan 10 MAC-adressen ingeven.
Ik zou graag meer dan 10 MAC-adressen opnemen in de lijst, echter de interface biedt maar 10 regels op dit moment.
Of is dit enkel op te lossen door een eigen wifi-router achter de Telenet router te plaatsen en de wifi van de Telenet-router dus niet te gebruiken?


Dat is een mogelijke oplossing. Maar om andere problemen te vermijden zou ik dan resoluut opteren voor een modem only en een eigen router.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (2)
jdolmans
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

MAC-filtering voor meer dan 10 MAC-adressen

OK, maar als ik de wifi op de Telenet modem uitschakel, dan vervalt toch ook de mogelijkheid Telenet Wifree elders te gebruiken?
Of kan ik draadloos signaal uitschakelen en homespot ingeschakeld laten?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

MAC-filtering voor meer dan 10 MAC-adressen

Als je een modem-only hebt, dan wordt er inderdaad geen TelenetWiFree of HomeSpot uitgezonden, maar de gebruiker kan wél nog gebruik maken van andere WiFree verbindingen.

 

Verder: MAC adressen kan je makkelijk spoofen (heb ik me laten vertellen), dus veel extra veiligheid biedt het niet. Ik heb het zelf ook een tijd gedaan, maar het werd te veel gedoe om telkens nieuwe MAC adressen toe te voegen en uiteindelijk weet je niet eens meer welk MAC adres bij wie hoort.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes