Beantwoorden
StevieP
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

Maximum snelheid constant lager

Enkele weken geleden heeft mijn oude modem de geest gegeven. Telenet heeft toen een nieuwe modem komen installeren maar sindsdien moet ik dagelijks de modem uit het stopcontact trekken voor enkele minuten omdat de maximumsnelheid van 200Mbps daalt naar 9Mbps (!!!!). Vreemd genoeg is deze 9Mbps vrij constant. Blijkt nu dat mijn broer die niet ver van mij woont identiek hetzelfde probleem heeft en ook 9Mbps. Soms helpt zelfs heropstarten niet.

 

Niemand anders gebruikt die verbinding en het is niet draadloos - met speedtest haal ik makkelijk 190Mbps van de 200Mbps op "normale" momenten. Overbelasting van het netwerk kan hier volgens mij niet de oorzaak zijn - dan zou een herstart niet helpen en dan zou het ook niet mooi constant 9Mbps zijn.

 

Waar zou dit aan liggen?

0 Likes
3 reacties
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Maximum snelheid constant lager

Misschien is er ergens een lus in uw netwerk ?

Bijvoorbeeld een netwerkkabel waarvan beide uiteindes aangesloten  zijn op dezelfde modem.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Maximum snelheid constant lager

Meerdere klanten in dezelfde straat, hetzelfde probleem? Allemaal de klantendienst bellen, het probleem uitleggen en ook aangeven dat de buren dit probleem hebben. Blijven aandringen.

Al kan de oorzaak divers zijn.

De laatste oorzaak van een storing die ik nog niet gehoord had is deze: (weliswaar voor digitale TV maar het kan ook je internet beinvloeden)

Klant plaats LED verlichting in zijn keuken (al of niet Chinees, dat weet ik niet). Als hij zijn verlichting aanzet heeft hij enkel nog sneeuw op het beeld van zijn Digicorder. Led verlichting afzetten dan heeft hij perfect beeld. Klant heeft zijn digicorder terug ingeleverd dit was makkeleijker dan nieuwe LED verlichting plaatsen. Gefrustreerde smiley Analoog lukte nog wel.

Zoveel is duidelijk dat zijn Led verlichting voor de storing zorgt op zijn signaal. Mogelijke oorzaken: slecht gemaakte transfo's voor zijn verlichting, slecht afgeschermde coax? Voor hetzelfde geld heeft dit ook invloed op een UTP kabel die er passeert.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Maximum snelheid constant lager

Dat uw snelheid constand  ±9Mb is doet mij vermoeden dat ge een 10 Mb verbinding maakt met uw modem.

In het netwerkcentrum van Windows kan je zien met welke snelheid de de verbinding gemaakt wordt.

Mogelijke oorzaken van de trage verbinding:

- Uw LAN kaart in de PC kan niet sneller.

- Oude UTP kabel die niet sneler kan.

- Uw LAN kaart is zo ingestelt dat die niet sneller kan.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes