Beantwoorden
BramVanroy
Professional Beetjesweter
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Mesh node compatibel met Telenet modem

Ik zou graag een mesh node toevoegen aan de F@ST3896LG-TN. Ik wil niet de Telenet-mogelijkheid benutten om hun nodes te huren. Ik ben geen fan van dat soort "abonnementen". Ik vind online bijvoorbeeld iets als een TP-Link Deco X60 3-Pack maar het lijkt dat dit standalone is. Ik vermoed dat ik echter beter iets zoek "ter uitbreiding van" de bestaande modem, d.w.z. extra nodes/pods binnen het bestaande mesh-systeem i.pv. een geheel nieuw systeem. Klopt mijn redenering? En kan ik daarvoor het gelinkte product of soortgelijk gebruiken, of zie ik het allemaal fout?

4 reacties
WG94
Professional Allesweter
PhD in problem solving! De nieuwe Einstein! Krak GP, kort voor Giga Poster!

Nee, het mesh systeem van Telenet werkt enkel samen met de Pods die ze zelf aanbieden.

Je kan uiteraard wel het gelinkte systeem gebruiken, maar dan zal je er toch zeker eentje bedraad moeten aansluiten aan de Telenet modem als basisstation. Je zet deze daarbij best in Access Point modus, niet in Router modus.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BramVanroy
Professional Beetjesweter
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Grr, ik begrijp dat dit geen klaagforum is, maar toch jammer. De nieuwe modems zijn al meer dicht getimmerd: je moet via de klantendienst om de 2.4GHz/5GHz netwerken apart beschikbaar te maken (en als je dat doet, dan werkt MyTelenet niet meer naar behoren) dus de modems worden straffer dicht gezet. En het uitbreiden met hardware van derdepartijen wordt moeilijker gemaakt en ze bieden enkel abonnementformules aan om hun weg te nemen (die je als particulier uiteraard meer kost zonder dat je uiteindelijk de hardware bezit). Geen fan van deze vooruitgang.

Bedankt voor het antwoord.

WG94
Professional Allesweter
PhD in problem solving! De nieuwe Einstein! Krak GP, kort voor Giga Poster!

Voor de geavanceerde gebruiker is er de optie om een eigen modem te gebruiken, of indien je enkel een eigen router wil gebruiken is er ook nog de CV8560E (zonder wifi) die je in Bridge modus kan plaatsen.

In beide gevallen ben je (muv de installatie) niet afhankelijk van MyTelenet.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

WiFi van telenet modem uitschakelen en enkel het andere MESH systeem gebruiken.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.