Beantwoorden
Laker
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Mogelijk om te casten naar Chromecast via 4G-hotspot?

Ik zou graag yelo play willen gebruiken om te casten naar een Chromecast. Tot zover geen probleem, ware het niet dat er geen wifi beschikbaar is. Ik heb gelezen dat dit ook mogelijk is via een hotspot.

Mijn vraag is nu : ik heb een wigo abonnement en dus free G. Kan ik dan onbeperkt yelo tv app gebruiken om te casten via de hotspot van datzelfde abonnement?

Als ik met 2 toestellen werk, gaat het hotspot toestel ook data verbruiken of enkel het stream toestel?

 

Dank voor het meedenken.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Chromecast via hotspots

0 Likes
4 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mogelijk om te casten naar Chromecast via 4G-hotspot?

@Laker 

Het is mogelijk als je het volgende doet: 

1. kijk na of je gsm in de wifi bridge heeft, zo ja zet deze op en configureer de bridge.

2. Via de home app van google verbind je de chromecast op die opgezette wifi bridge (telefoon) zo zijn deze op dezelfde AP ingesteld.

Op dat moment kan je content streamen via de chromecast. De telefoon moet dan wel verbonden zijn met de Telenet Wifree. De telefoon zal in dat geval puur dienen als connectie tussen de chromecast en de gsm of ipad. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Laker
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Mogelijk om te casten naar Chromecast via 4G-hotspot?

Dankjewel voor je feedback. 

Ik ben niet helemaal mee vrees ik. Je spreekt over een wifi bridge, maar er is dus geen wifi beschikbaar. Enkel 2 toestellen waarvan ik er 1 kan gebruiken als hotspot. 

0 Likes
Lukepn
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Mogelijk om te casten naar Chromecast via 4G-hotspot?

Hey Laker,

 

Je chromecast zal wel werken gezien je GSM en het toestel op hetzelfde wifi netwerk zijn geconnecteert (hotspot), maar Telenet zal niet kunnen zien dat je de Yelo app gebruikt om te streamen en kan het dus niet als Free G registreren.

Laker
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Mogelijk om te casten naar Chromecast via 4G-hotspot?

Kan ik het laten werken door een wifi extender app te installeren zoals deze?

Mijn gsm heeft geen build in Wi-Fi bridge. 

 

https://www.google.be/amp/s/www.androidplanet.nl/apps/anyfi-android-wifi-extender/%3famp

 

 

0 Likes