|
26.444
netweters
|
164.526
antwoorden
|
|
22.084
vragen
|
Ik had op mijn modem wifi zo ingesteld dat ik beide kon gebruiken. Ondertussen ben ik geen beheerder meer (is dat ergens iets dat algemeen gewizigd werd?) en kan ik ook geen onderscheid zien tussen de wifi instellingen. Ik merkte dit omdat ik de P1 meter van Homewizard diende te herinstalleren en ik mijn eigen wifi niet meer zie staan in de keuzelijst terwijl die wifi nochtans goed werkt. Iemand daar ervaring mee ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Met de oudere Telenet modems kon je zelf het signaal opsplitsen in 2.4 en 5 GHz met een verschillende SSID (netwerknaam). De nieuwe modems gebruiken eenzelfde SSID voor beide signalen en sommige IoT hebben daar problemen mee.
Er zijn verschillende workarounds. Een daarvan is Telenet bellen en vragen of ze het 2.4 GHz signaal (tijdelijk) kunnen forceren op jouw smartphone, zodat je die HomeWizard opnieuw kan instellen.
Bedankt, dat verklaart mijn probleem. Telenet stuurt mij een nieuwe modem maar dat is dus geen oplossing. Dan
Andere mogelijkheden zijn wat verder van de modem te gaan staan. Het 2.4 signaal draagt verder dan 5 GHz. Via deze Android app kan je zien op welk signaal je zit:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vrem.wifianalyzer
Of je maakt een hotspot op 2.4 met de ene smartphone en die gebruik je dan op de andere om de HomeWizard in te stellen.
Je hebt geen nieuwe modem nodig en je hoeft ook niks op te splitsen of te switchen tussen 2.4 en 5.0.
Je modem enkele minuten zonder stroom zetten, dus de stekker uittrekken en nadien de modem herstarten zou voldoende moeten zijn om het wifi netwerk terug te zien in je lijst van beschikbare netwerken.