Beantwoorden
Pilippe
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Warming up? Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

My Nice welkom app connecteren met het WiFi netwerk

Weet er iemand hoe je een (tijdelijk) apparaat kan laten communiceren met je WiFi thuisnetwerk? Het gaat over een Nice Core om ruilluiken (via de app My Nice Welkom) te kunnen bedienen. Heb al firewall tijdelijk uitgeschakeld maar dat helpt niet. Zou iets te maken hebben met IPv6 Firewall & rules. Blijkbaar vind de handshake tussen het WiFi adres van het apparaat en mijn thuis WiFi niet plaats. Iemand een idee?

 

Titel gewijzigd door Lesley1 (mod) | Vorige titel:  connectie wifi adres van een apparaat en thuisnetwerk

0 Likes
18 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

My Nice welkom app connecteren met het WiFi netwerk

@Pilippe 

 

Heb je alles in één WiFi netwerk? Indien ja, ontdubbel dit eens (via "mijn telenet") in 2,4 GHz en 5 GHz apart. Met elk een eigen SSID dus, bvb gewoon bij de 5 GHz er een "5" bijschrijven.

 

Sommige toestellen die enkel op de 2,4 GHz werken hebben moeite met dubbele signalen met dezelfde naam (SSID).


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pilippe
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Warming up? Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

My Nice welkom app connecteren met het WiFi netwerk

Hoe doe je dat ontdubbelen? is dat in het vak signaal? Dat is werk voor experten en dat ben ik niet 😉 

Bij signaal staat Wifi frequentie 2.4 GHz & 5 GHz  en daarnaast en slot teken. als ik daarop klik kom ik in de expertinstellingen en heb ik schrik om iets verkeerd te doen. Help ...
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

My Nice welkom app connecteren met het WiFi netwerk

@Pilippe 

 

Ikzelf heb een modem-only met eigen router, dus mijn "mijn telenet" ziet er iets anders uit dan het uwe. Ik kan dus geen screenshot meegeven om te helpen.

Maar het is inderdaad in dat expert gedeelte dat je moet zijn. De optie "één netwerk" moet je daar uitvinken, die mag niet aanstaan. Op die manier ontdubbel je de 2,4 GHz en de 5  GHz.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

My Nice welkom app connecteren met het WiFi netwerk

@StefaanH ik zal even wat screens voorzien, @Pilippe zie hier een duidelijk stappenplan:

  1. Je Thuisnetwerk 
  2. Modem details 
  3. Netwerkinstellingen en wifi wachtwoord 
  4. "Een wifinetwerk" instellen op: uitgeschakeld 
  5. Nu zet je simpelweg bij het 5ghz netwerk een 5 achter de wifinaam 

Schermafbeelding 2020-11-05 om 20.19.33.png

 

Schermafbeelding 2020-11-05 om 20.19.43.png


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

My Nice welkom app connecteren met het WiFi netwerk

Thx @m-jan20 , heel jofel van u 😉

 

@Pilippe 

 

Kun je hier eens wat mee experimenteren?

 

EDIT: en voor ik het vergeet: zeker op "bewaren" klikken alvorens "mijn telenet" te verlaten ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Pilippe
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Warming up? Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

My Nice welkom app connecteren met het WiFi netwerk

Bedankt iedereen tot nog toe. Nog 1 vraagje voor ik me hier aan waag. mijn wifi netwerk is bv DD77 maar als ik doe wat je vraagt dan moet ik in de 5GHz een naam ingeven met minstens 6 tekens, kan ik dan bv DDD775 zetten? Wat dan met al mijn andere appartaten die aangesloten zijn op DD77 ?

Indien dit zou werken en ik kan mijn Nice Core doen connecteren met mijn huiswifi via jouw oplossing, kan ik dan alles terug plaatsen zoals het was ervoor en vooral zal mijn Nice Core dan nog altijd functioneren?

Mvg,

Philippe

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

My Nice welkom app connecteren met het WiFi netwerk

@Pilippe 

 

Je kan de naam van uw 5 GHz netwerk veranderen in wat je wil. Het is een gewoonte van velen om dezelfde naam als het 2,4 GHz netwerk te gebruiken en er simpelweg een 5 bij te zetten.

 

Maar dat is geen must. Je kiest die naam helemaal zelf.

 

En inderdaad, je moet dan op de apparaten die willen aanloggen via het 5 GHz netwerk opnieuw connecteren met de nieuwe naam.

 

Het voornaamste verschil is: "domme"  apparaten die enkel in 2,4 GHz werken en in de war zijn doordat dat rare 5 GHz netwerk dezelfde naam heeft zullen niet meer in de war zijn en deftig functioneren.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

My Nice welkom app connecteren met het WiFi netwerk

@Pilippe 

 

Om op uw tweede vraag terug te komen: indien je nadien alles opnieuw één netwerk maakt loop je het risico dat uw apparaat opnieuw in de war gaat zijn. Bovendien zou je de toestellen die wel op 5 GHz werken nogmaals opnieuw moeten aanmelden,

 

Ik persoonlijk zou de netwerken gescheiden houden. Dat is bij mij thuis trouwens ook het geval.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Pilippe
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Warming up? Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

My Nice welkom app connecteren met het WiFi netwerk

Bedankt, toch nog 1 vraagje, heb je dan twee netwerken thuis één op 2Ghz en één op 5 Ghz?

moet je dan voortduren kiezen met wie je verbindt of gebeurt dat automatisch?

 

Mvg,

 

Philippe

 

 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

My Nice welkom app connecteren met het WiFi netwerk

Je hebt dan inderdaad 2 netwerken in huis, de meeste toestellen verbinden vanzelf met het beste netwerk op dat moment (dichterbij modem: 5ghz, verderaf modem 2,4ghz) 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

My Nice welkom app connecteren met het WiFi netwerk

@Pilippe 

 

Om het antwoord een beetje te vervolledigen: je hebt dan inderdaad twee WIFi netwerken, maar onderliggend is alles één groot netwerk, bekabeld en alle WiFi samen, alles beheerd door de router.

 

Om gedeelde resources, zoals een netwerkprinter bvb, te gebruiken heb je niks speciaals nodig, al die netwerken kunnen communiceren met elkaar.

 

En als laatste: niet alle toestellen gaan correct en vlot over naar het beste netwerk. Dat is juist de reden dat ik thuis 5 netwerken heb. Mijn foon is een slechte leerling en blijft nogal eens halsstarrig vasthouden aan een bepaald netwerk, ook al ben ik binnen bereik van een veel beter signaal. Vermits de foon dat niet zelf doet moet ik het in zijn plaats doen. En dat kan ik niet als alle WiFi netwerken hetzelfde SSID hebben. Dat is bij mij de hoofdreden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pilippe
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Warming up? Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

My Nice welkom app connecteren met het WiFi netwerk

Sorry, nog een vraagje, ik heb dat nu allemaal gedaan, dan zou ik normaal gezien tussen mijn beschikbare netwerken de nieuwe naam (met een 5 achteraan) moeten kunnen zien? dat zie ik niet bij mij of moet ik mijn pc opnieuw opstarten daarvoor?

 

Mvg,

Philippe

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

My Nice welkom app connecteren met het WiFi netwerk

@Pilippe 

 

Het zou kunnen dat je uw HGW opnieuw moet starten. Na wijzigingen in "mijn telenet" is dat soms al eens nodig.

Start hem opnieuw op vanuit "mijn telenet" met het daarvoor voorziene menu. Klinkt raar, maar het effect is niet helemaal hetzelfde dan wanneer je hem zelf thuis met het knopje herstart.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pilippe
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Warming up? Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

My Nice welkom app connecteren met het WiFi netwerk

HGW opnieuw opstarten is dat de modem opnieuw opstarten vanuit mijn telenet?

0 Likes