Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

Wij hebben een vast internet abonnement van 150gb per maand. Als wij hierover gaan op het einde van de maand kunnen we verdersurfen aan een downloadsnelheid van 1mbps tot de vernieuwing in het begin van de maand.

Nu is het zo dat de downloadsnelheid nog altijd maar 1mbps is, ondanks dat ons data volume op 02/02/2023 vernieuwd is.

Proberen contact opnemen met Telenet, maar daar is het zo druk dat er nergens op geantwoord wordt.

Het probleem: Onze modem zendt maar 1mpbs uit, zowel via wifi als via UTP. We hebben de modem al verschillende keren gereset, maar helaas zonder resultaat. Ook de diagnose in de telenet app ziet geen problemen.

Hoe kunnen we deze fout oplossen? Ligt het aan de modem of is er een probleem in de software?

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Modem zendt niet meer dan 1mbps downloadsnelheid?

 

 

 

0 Likes
63 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

@Ex-Netweter 

/Offtopic.

Ik hoef me niets wijs te maken, als je onder de 100mbps zit, krijg je gėėn 4k ultra en geen dolby vision in netflix. 

Bewijs; netflix app gaf bij de test dat ie aanbied onder de 100mbps deze kwaliteiten niet bijmij. Tot ik het internet op tv toestel zelf hoger liet uitkomen. En als bij wonder kreeg ik de hogere kwaliteiten van krak dezelfde filmen ineens wel aangeboden. Dat zijn feiten.

Mn schoonvader haalt tussen de 50 av70 mbps bij px, dat is als zijn internet en modem "in een goede bui zijn" Echter eens die start met downloaden dropt dit onder de 50mbps (zelfs 37mpbs)

Die van ons haar nonkel heeft heel zn leven gewerkt bij px als technieker ook. Had dan ook voor appel en ei internet, telefoon, televisie. Dag dat ie LETT op pensioen ging en volle hap moest betalen heeft ie alles van px buiten gesmeten voor telenet, en moest nooit nog iets van px hebben van zen leven. (Dat voor een man die er wel heel zen leven had gewerkt)

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Bonny
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

I have no clue if it played a part in getting my internet fixed sooner rather than later but I filed a complaint with the ombudsman yesterday who have just replied with the answer from Telenet. So maybe this helped me being pushed to the top of the list??

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

Mn schoonvader haalt tussen de 50 av70 mbps bij px, dat is als zijn internet en modem "in een goede bui zijn" Echter eens die start met downloaden dropt dit onder de 50mbps (zelfs 37mpbs)

Antwoord.

En de hete adem van FTTH is nog ver(jaren) weg.

Begonnen met uitrol FTTH in 2017 - Nog 78% te gaan.

0 Likes