Beantwoorden
Stijn80
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Dag van de Chocolade Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwe Docsis 3.1 modem blokkeert streaming apps

Telenet kondigde ons de nieuwe modem aan met nog betere prestaties.. heb hem meteen laten leveren waarna het hele gezin begon te klagen over slecht internet en amper wifi...

Beginnen troubleshooten en ik vond dat apps als vtmgo streamz goplay en vrtmax niet meer inladen op onze tablets/smartphones (android)

Wanneer ik wifi uitschakel en op 4G/5G ga laden de apps meteen...

Is er een bepaalde poort die dichtstaat op de modem waarmee deze apps werken?

Screenshot_20230726_062512_Streamz.jpg Screenshot_20230726_063733_Streamz.jpg

Screenshot_20230726_062542_VTM GO.jpg Screenshot_20230726_063745_VTM GO.jpg

Screenshot_20230726_062708_GoPlay.jpg Screenshot_20230726_063811_GoPlay.jpg

Screenshot_20230726_062740_VRT MAX.jpg Screenshot_20230726_063757_VRT MAX.jpg

0 Likes
7 reacties
Ex-Netweter
 

Nieuwe Docsis 3.1 modem blokkeert streaming apps


@Stijn80  schreef:

Is er een bepaalde poort die dichtstaat op de modem waarmee deze apps werken?


Neen, deze apps werken zoals websites over http-poort 80 en https-poort 443. Dat zal het probleem niet zijn.
Mogelijks moet je de cache van deze apps op de toestellen wissen omdat die nog verouderde DNS-gegevens bevatten.
Of moet je de functie "Netwerk vergeten" gebruiken om de Wifi opnieuw in te stellen.

0 Likes
Stijn80
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Dag van de Chocolade Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwe Docsis 3.1 modem blokkeert streaming apps

Netwerk vergeten en cache clearen deed het niet. Heb ook apps verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Wat Telenet standaard aanleverde is niet de beste setting; via whatsapp gaf een Telenet-medewerker me de tip de 2.4 en 5GHz netwerken te scheiden.. nu lijken alle apps vlot te laden..

 Wat Telenet beweert dat je beter netwerk heb op onderstaande screenshot is dus NIET waar!

 

Bedankt voor het meedenken; problem solved 😀

Kbe
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Dag van de Chocolade De kop is eraf! Hi there!

Nieuwe Docsis 3.1 modem blokkeert streaming apps

Wij hebben hier het identieke probleem. Verschillende apps werken niet op de Android GSMs maar wel op de iPhone. 
we hebben ondertussen meer dan 3 h aan de telefoon gehangen met 4 verschillende medewerkers maar geen resultaat. Ondertussen ook cache van apps gewist en netwerk vergeten maar dat werkt ook niet. 
1 medewerker heeft een apart WiFi netwerk aangemaakt. Dat lijkt mij de andere oplossing die ze hier voorstellen maar nog altijd geen resultaat. Frustratie alom in dit huishouden. 

0 Likes
Stijn80
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Dag van de Chocolade Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwe Docsis 3.1 modem blokkeert streaming apps

Het probleem is hier ook terug; ondanks dat het netwerk nog steeds gescheiden is..

 

Het ironische is dat de telenet-app het ook niet doet 🥴

 

- apps die noet meer werken via telenet modem:

 

Vtmgo

Goplay

Telenettv

Streamz

Telenet

Vrtmax

...

 

 

 

0 Likes
Stijn80
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Dag van de Chocolade Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwe Docsis 3.1 modem blokkeert streaming apps

En sinds paar dagen doen die apps het weerom niet... wat is Telenet ah uitspoken? 🤔

0 Likes
Ex-Netweter
 

Nieuwe Docsis 3.1 modem blokkeert streaming apps

Ik kan alleen nog aanraden om geen hardware en software van Telenet te gebruiken.

Sagemcom wisselen voor een CV8560E en voorzie je eigen Wifi-netwerk.

Of goedkoper, switch naar Orange of een andere provider.

Kbe
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Dag van de Chocolade De kop is eraf! Hi there!

Nieuwe Docsis 3.1 modem blokkeert streaming apps

Inderdaad, wat is Telenet aan het uitspoken.

Na 3,5 h aan de telefoon te hangen met ondertussen 7 verschillende operators is er uiteindelijk een Telenet-technieker aan huis gekomen.

De technieker heeft eerst nog eens alle powerline adapters gecontroleerd (was al eens tijdens de telefonische ondersteuning gebeurd, maar ja).  Niet goed volgens hem en dan weer wel goed.

Dan lag het aan de telefoon.  Maar het probleem doet zich voor bij 2 verschillende android-toestellen.

Ik heb hem gevraagd om de apps ook eens op zijn eigen GSM te proberen.  En dat werkte natuurlijk ook niet.  Dan zal het wel aan de apps liggen volgens de technieker.  Na aandringen van mijn kant dat het wel aan de nieuwe modem moest liggen omdat de problemen pas zijn begonnen onmiddellijk nadat de nieuwe modem was geïnstalleerd heeft de technieker dan maar een factory reset van de modem gedaan.  En toen werkten ineens alle apps op de android-toestellen.

We zijn heel tevreden dat dit nu (hopelijk definitief) opgelost is maar ik heb wel 3,5 h aan de telefoon moeten volharden (en herhaaldelijk terug bellen) en verplicht een halve dag moeten thuiswerken om een technieker op te vangen.

Telenet lezen jullie dit eigenlijk?  Kunnen jullie laten weten wat er aan de hand was en ook jullie helpdesk operators dan hierover informeren?

0 Likes