Beantwoorden
PP13
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Goed gevonden! Netjes!

Oude wifinetwerk blijft zichtbaar

Hallo, afgelopen weekend verving ik de oude modem bij mijn schoonouders door de nieuwe (witte). Ik wijzigde hun netwerkinstellingen op smartphones en tablets en die maakten zonder problemen WiFi verbinding met de nieuwe modem. Maar daags nadien hadden hun toestellen terug connectie gemaakt met het oude WiFi netwerk, ondanks dat de oude modem niet meer actief was (lag al in de kast). Uiteraard hadden zij dan geen Wifi, aangezien die oude modem was afgekoppeld. Ik heb dan "netwerk vergeten" geselecteerd bij dat oude netwerk, waardoor er daarmee geen verbinding meer kan gemaakt worden. Bij deze de vragen:

1) hoe kan het dat er tóch verbinding wordt gemaakt met een netwerk dat niet meer actief is (modem lag al in de kast)?

2) hoe kan ik dat oude netwerk tóch volledig verwijderen van hun apparaten (iPad en Samsung smartphone + tablet), ook al kan er geen verbinding meer gemaakt worden (wachtwoord vereist)?

Zij storen zich daar mateloos aan (en zij storen mij mateloos 😞) en denken dat dit terug opnieuw kan gebeuren zolang dat netwerk zichtbaar blijft ... 😵

Tags (2)
0 Likes
2 reacties
Ex-Netweter
 

Oude wifinetwerk blijft zichtbaar


@PP13  schreef:

1) hoe kan het dat er tóch verbinding wordt gemaakt met een netwerk dat niet meer actief is (modem lag al in de kast)?


Telenet houdt de Wifi-instellingen van de oude modem bij en kopieert die Wifi-instellingen naar de nieuwe modem wanneer de nieuwe modem geactiveerd wordt. Misschien werkt dat systeem niet feilloos, aangezien je Wifi-problemen ondervindt.


@PP13  schreef:

2) hoe kan ik dat oude netwerk tóch volledig verwijderen van hun apparaten (iPad en Samsung smartphone + tablet), ook al kan er geen verbinding meer gemaakt worden (wachtwoord vereist)?


Je kan de Wifi-instellingen aanpassen via https://mijn.telenet.be

Je kan de Wifi van de Telenet-modem ook volledig uitschakelen en zelf een Wifi-toegangspunt aankopen als je wil dat Telenet geen invloed heeft op je Wifi-instellingen.

PP13
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Goed gevonden! Netjes!

Oude wifinetwerk blijft zichtbaar

Bedankt @Ex-Netweter . Ik heb de instellingen in "Mijn Telenet" gewijzigd en probleem opgelost.